Beantwoorden
Nancy10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Invoerbron en zappen MI Xiaomi Smart TV

Ik heb mij een nieuwe tv smartgekocht van het merk MI. Xiaomi-mi-4a-32-inch-hd-ready-led-2020

De digitale kant kon ik betrekklijk goed installeren. Met yellow tv is streamen een makkie. Live tv kijken krijg ik niet ingesteld. Als ik live tv opzet krijg ik de melding 'gecodeerd' op het scherm. Als ik op channellist klik zie ik bij analoog geen zenders staan. Via channellist kan ik wel via favorieten een zender kiezen. Als ik wil zappen komt het volgende op het scherm 'kan niet schakelen tussen kanalen. Controleer de invoerbron en probeer opnieuw'.

Talloze keren opnieuw de scan laten doen brengt geen soelaas. Wie kent dit toestel en kan mij helpen om de instellingen voor live tv kijken goed te krijgen?

Coaxkabel is al vernieuwd omdat ik dacht dat dit mss het probleem zou zijn

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Invoerbron en zappen

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Invoerbron en zappen MI Xiaomi Smart TV

@Nancy10 

Om Live kunnen te kijken zal je het compact signaal moeten instellen.

Er is geen analoog signaal meer daarom noemt dit de signaalswitch:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/signaal-switch-voor-televisie/

 

Open het tv-menu met je afstandsbediening. Doorgaans gebruik je daarvoor de HOME-knop
(huisje), de MENU-knop of eventueel de SETTINGS-knop (tandwiel).

 

Zoek nu in je menu naar één van volgende termen om in het scherm te komen waar je zenders kan zoeken en instellen: Installatie, Instellingen, Systeeminstellingen, Instellen, Configuratie, Set-up, …

 

Nu kan je stap voor stap een aantal gegevens aanpassen om je zenders opnieuw in te stellen.

 

De volgorde van je stappen kan wel verschillen van merk tot merk. Houd daarom onderstaand lijstje bij de hand.

 

  • Kies in je stappen voor termen zoals digitaal, kabel, DVB-C
  • Als je de keuze krijgt, kies Telenet
  • Frequentie: 290000 kHz of 290 MHz
  • Netwerk-ID: 32 (Vlaanderen en Nederlandstalig Brussel) of 42 (Wallonië en Franstalig Brussel).
  • Modulatie: 256 QAM
  • Symboolfrequentie: 6.875
  • Kies voor een van volgende termen: zoeken, starten, scannen, OK

 

Tip: Pincode nodig en vergeten? Probeer eens een courante code zoals 0000, 1234, 9876, …

 

 

Nancy10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Invoerbron en zappen MI Xiaomi Smart TV

De switch had ik al gedaan. Daarom kocht ik de nieuwe smart tv. Het oud toestel kreeg ik niet geswitcht.

De zenders staan er op en de switch is gemaakt. Op 55 zie ik dat scherm dat de switch gemaakt is. De zenders kan ik via channellist bekijken maar dat is een beetje omslachtig zo maar het lukt wel. Het moet ergens een instelling zijn maar ik vind het niet.

Dankjewel voor je hulp