Beantwoorden
NVanbr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

NIU-WO/T1

Beste,

 

Ik heb een appartement gekocht. In mijn woning trof ik dit aan:"NIU-WO/T1".

 

De zwarte bedrading is een stroomkabel.

De middelste kabel een Coaxkabel (voor de modem).

De uiterst rechtse, een UTP-kabel. Deze kabel komt van de gemeenschappelijk elektriciteitskast in de gang tot aan deze splitter in de woonkamer. 

 

Wat is de functie van deze UTP-kabel? Ik dacht altijd dat je gewoon de Coax kabel moest verbinden met de modem en de UTP-kabel vanuit de modem vertrok..

 

Mag ik deze kabel zelf verplaatsen? Dus de splitter opdraaien en de kabel verplaatsen. 

 

Alvast bedankt,

 

Met vriendelijke groeten,

 

IMG_20191228_132502.jpg

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

NIU-WO/T1

Jouw foto is nog niet vrijgegeven, mijn commentaar is dus een antwoord op jouw tekst.

Een NIU heeft normaal geen UTP kabel. Wet je wel moet zien is:

  •  de binnenkomende coax (die vanuit de gemeenschappelijke ruimte komt).
  •  een stroomkabel.
  •  een uitgaande coax naar de modem.
  •  en indien TV aangesloten is: een uitgaande coax naar de TV.

Ben je zeker dat wat jij als een "UTP kabel" beschrijft (kabel tussen meterkast in de gang en de NIU) toch geen coax is?

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NIU-WO/T1

@NVanbr   Er is hier geen UTP kabel te zien. Inderdaad onderaan links gaat naar de modem, de middelste is een inkomende coax, en rechts heb je nog een vrije aansluiting op naar een 2e aftakpunt te gaan. De zwarte gans links is inderdaad de stroomkabel.

UTP zal je alleen maar hebben vanaf je modem.

De inkomende coax in het midden gaat ofwel naar een aftakpunt rechtstreeks op straat. Of een aftakpunt in de technische ruimte. Dat aftakpunt is normaal gezien gelijkwaardig aan deze die je aan de gevels op straat tegen komt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NVanbr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

NIU-WO/T1

Ik ben inderdaad verkeerd. Het is de binnenkomende coax, mijn excuses. 

 

Mag ik deze splitter zelf openen en de de binnenkomende coax kabel verplaatsen of moet ik hiervoor speciaal Telenet contacteren? Dan bedoel ik enkel vanaf het privégedeelte en niet het gemeenschappelijk gedeelte.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NIU-WO/T1

@NVanbr  Je kan dat op eigen risico proberen. Zeker een goede kabel gebruiken en goede connectoren om die inkomende kabel te verlengen. Als dit met manieren gebeurt zou je geen noemenswaardig verlies mogen hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.