Beantwoorden
Patjeping
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Radio via digicorder

Ik heb een audioinstallatie met Arcam tuner/versterker (Solo). Radio ontvangen via DAB gaat niet meer en DAB+ wordt niet door mijn versterker ondersteund. Om toch nog internetradio te ontvangen als HIFI kan dit misschien door mijn digicorder met mijn versterker te verbinden. Kan dit?

Tags (3)
0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio via digicorder

Dat kan uiteraard. Op de digicorder heb je een analoge audio uitgang, daarvoor heb je een kabeltje nodig met  wit en rood of een zwart en rood tulpstekkertjes aan beide zijden en dit sluit je aan op een audio-in van je versterker.

audio-tulp.jpgHeel uitzonderlijk is het dit:

audio-rca.jpg

En in sommige gevallen als je versterker een digitale ingang heeft is het dit:

audio-optisch.jpgOp je versterker kies je dan uiteraard die bron om het geluid van de digibox/corder te horen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Radio via digicorder

@igvfer 

Via de digicorder is het mijn inziens toch niet mogelijk om internet radio te ontvangen? Buiten de zenderkanalen via de TV dan? Het geluid overzetten gaat wel zoals U aanhaalde maar ik dacht dat de vraag ging om internet radio te ontvangen via de digicorder, als ik mij niet vergis?? Ik heb mijn Home Cinema antenne uitgang aangesloten op de radio ingang van de wandcontactdoos en daar ontvang ik enkel de gewone analoge FM zenders op...

Never trust in Dust
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio via digicorder

@Domi1963Het is inderdaad niet mogelijk om via de digicorder "internetradio" te ontvangen maar vraagsteller heeft het over DAB kanalen die hij kon ontvangen en die zijn ook lokaal, VRT, Radio 2 enz. dus die kan hij wel via zijn digicorder ontvangen. Het toestel waarvan sprake is ook al enige jaren op de markt en heeft geen ethernetaansluiting.

Ik weet wel dat Philips vroeger toestelletjes had om internetradio te ontvangen die je kon aansluiten op je receiver maar wat er nu op de markt is weet ik zo niet.

Ik gebruik trouwens een Yamaha receiver van een kleine 400€, volledige te bedienen via hun Musicast systeem (= app). Met internet radio e.d..



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Patjeping
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Radio via digicorder

Idd heb nu de "lokale" vroeger DAB-zenders via de digicorder maar dit is geen echte internetradio omdat mijn versterker hier niet het nodige voor heeft. maar ik heb wel de gevraagde radioverbinding uit mijn HIFi-boxen via de digibox, wat de bedoeling was.

NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Radio via digicorder

ik had vroeger ook altijd internet radio op mijn verstreker, maar ging niet altijd even goed, soms was de service wel eens offline

ik heb nu gewoon een coax kabel van potje aan de muur rechstreeks de versterker ingestoken, ipv de FM antenne, dit werkt zeer goed en goede kwaliteit

de radio zenders hebben wel een ander frequentie

0 Likes