Beantwoorden
DenC
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Serieopname enkel eerstvolgende aflevering

Ik wil "canvaslus" als serie opname programmeren.

 

De eerstvolgende aflevering wordt opgenomen en de volgende niet meer. Bij volgende afleveringen, bij opnemen staat er de mogelijkheid om de serie te annuleren... dus is de serie opname wel geregistreerd maar ze worden alleen niet opgenomen.

HDD is zo goed als leeg.

 

Via FB-messenger met Telenet gechat...

 

Serie geannuleerd dan herstart en terug geprogrammeerd = niet opgelost.

Herstart naar fabrieksinstellingen = niet opgelost.

Op aanraden nieuwe digicorder gaan halen... = niet opgelost.

Technieker langstgestuurd = niet opgelost.

 

Kan er eens iemand "canvaslus" als serie programmeren om te zien of er dan wel meer als 1 opname gepland wordt?

 

Alvast bedankt

 

 

0 Likes
6 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Serieopname enkel eerstvolgende aflevering

Aangezien canvaslus geen echt programma is en er is  bijgevolg ook geen seizoen en aflevering is, gaat de digicorder dit niet als een gewone serie zien denk ik.

Ik vind het alleszins wel raar dat je het dan wel als serie-opname kan instellen.

 

Het kan dat dag 2  als herhaling van dag 1 wordt gezien en dan wordt het niet opgenomen.

Je kan dit zo testen: als dag 1 wordt opgenomen, en je hebt het gekekeken, wis je het dan?

Als je het wist zou het kunnen dat dan wel de volgende dag wordt opgenomen.

Is dit zo?

 

Het zijn eigenlijk mijn zaken niet (maar mijn nieuwsgierigheid wint het pleit) maar  waarom zou je de nachtlus willen opnemen?

Wat wordt er in de nachtlus uitgezonden? Als ik me niet vergis: Ter Zake en De Afspraak. Je kan uiteraard ook gewoon deze 2 programma's als serie opnemen en dan is het probleem ook weg.

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DenC
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Serieopname enkel eerstvolgende aflevering

tijdens Terzake en De Afspraak zijn er andere opnames en programma's die voorgaan (ik ben de enige thuis met deze afwijking, maar zo zal iedereen wel iets mankeren zeker?) daarom de nachtlus opname. Terzake kan gratis herbekeken worden maar De Afspraak niet.

 

Bij de opname opties heb ik ook al gekozen voor "alle afleveringen" ook dit helpt niet.

 

Wat ik nog ben vergeten en waar ik ook mee zit (nu voorlopig ff niet omdat het seizoen gedaan is) Match Of The Day wordt als serie opname elke zaterdag dubbel opgenomen... zelfde post, zelfde programma en zelfde tijdstip... elke keer 2x tegelijkertijd opgenomen... niet handig wanneer je op dat moment nog iets anders wil opnemen.

 

Groetjes

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Serieopname enkel eerstvolgende aflevering

Je zou ook een manuele opname kunnen instellen.

Je vindt Manueel bovenaan bij de lijst van je opnames waar je ook Gepland  en Conflicten staan.

 

Dan moet je effectief old school de zender, het begin- en het einduur instellen. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen om op Canvas op te nemen tussen 2u en 4u30.

 

Je kan zo'n manuele opname ook laten herhalen. Ik heb zelf nog nooit een manuele opname gedaan maar ik zie dat je onder serie kan kiezen voor deze aflevering, dagelijks, wekelijks en weekdag.

In jouw geval zou je dan best kiezen voor weekdag.

Moest dat niet werken kies dan eens voor dagelijks, maar normaal is weekdag de instelling die zou moeten doen wat jij wil.

 

PS ik heb dezelfde afwijking als jij 😄

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DenC
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Serieopname enkel eerstvolgende aflevering

@Wheng

 

we hebben nu een manuele opname voor alle weekdagen ingesteld, dit zou dan moeten werken en het probleem omzeilen... al is dat niet hetzelfde, wanneer je een serieopname kan instellen moet ze ook werken... dan moeten ze die mogelijkheid maar uit canvaslus halen.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Serieopname enkel eerstvolgende aflevering


@DenC@  schreef:

@Wheng

 

we hebben nu een manuele opname voor alle weekdagen ingesteld, dit zou dan moeten werken en het probleem omzeilen... al is dat niet hetzelfde, wanneer je een serieopname kan instellen moet ze ook werken... dan moeten ze die mogelijkheid maar uit canvaslus halen.


Daar heb je gelijk in. Het nadeel van die manuele opname is dat je zeker lang genoeg moet opnemen want de ene dag is het begin van die manuele opname halfweg in Terzake, de andere dag zal De Afspraak al bezig zijn. Je zal dus bijna altijd moeten vooruitspoelen tot aan het begin het volgend programma.

 

Je had zelf al alles geprobeerd ivm die serie-opname. De enige manier waarop ik je kon helpen is het probleem omzeilen inderdaad, niet ideaal maar het resultaat is wel ongeveer wat je wil.

 

Duid je mijn antwoord van die manuele opname aan als oplossing? Zo gaan andere mensen die hetzelfde probleem hebben de oplossing makkelijker vinden.

Nog veel actuakijkplezier 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Serieopname enkel eerstvolgende aflevering

Opname annuleren .. digicorder 15 sec zonder stroom .. opname terug instellen loste dit voor mij op ..

0 Likes