Beantwoorden
Patje1958
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

SmartTV zonder bluetooth

Bij telenet actie  toen een SmartTV aangekocht zonder bluetooth. Kan ik deze aansluiten aan een receiver die wel bluetooth bezit zodoende koptelefoon en bluetooth boxen te gebruiken om klank van de TV te ontvangen? Nu speelt mijn TV via receiver zonder bluetooth en koptelefoon via deze receiver omwille aan de TV geen koptelefoonuitgang is. Wel optische uitgang in verbinding met receiver. digibox is aangesloten met tulips aan receiver.

Ik wens me een bluetooth receiver aan te schaffen zodoende mijn vrouw haar volgende gehoorapparaten ook in contact kunnen staan zodoende geen koptelefoon te moeten gebruiken wat ze op haar oren niet verdragen kan;  

0 Likes
11 reacties
Smets56
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Topicwurm! Say what?! Complimentendag On a roll...

SmartTV zonder bluetooth

Uw bericht is niet zo duidelijk..?

‘Bedoel je dat je de receiver via Bluetooth wil koppelen aan de tv?

Maar uw tv heeft geen Bluetooth?

 

Indien dat uw vraag is zal het niet lukken..

0 Likes
Patje1958
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

SmartTV zonder bluetooth

Juist Smets56. TVSmart is geen Bluetooth, mijn huidige receiver ook niet maar geluid wel ingesteld op TV die naar mijn receiver wordt geleid en dit op gebruik van een optische kabel. Dus dacht ik, indien ik een bluetooth receiver had dan ook deze kon gebruiken met bluetoothboxen en koptelefoon aangezien de TV aangesloten is aan deze receiver.

 

0 Likes
Patje1958
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

SmartTV zonder bluetooth

Uiteraard het aansluiten via bluetoothsysteem kan ook niet lukken als uw TV geen bluetooth heeft. Ik bedoel met de bedrading van een NIET Bluetooth TV naar een Bluethooth receiver om via deze receiver wel contact te hebben met bluetooth speakers bv

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

SmartTV zonder bluetooth

Ik vind zijn bericht wel heel duidelijk.

  1.  Zijn TV heeft geen bluetooth, maar is optisch verbonden met zijn receiver
  2.  Zijn digibox is analoog verbonden met zijn receiver
  3.  Zijn receiver heeft geen bluetooth

Zijn vraag is: als hij zijn receiver vervangt door een exemplaar met bluetooth, kan hij dan via bluetooth (zoals hoorapparaten met bluetooth ondersteuning) het geluid van TV en/of digicorder horen?

Antwoord is volmondig: JA.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

SmartTV zonder bluetooth

Ik treed @Ex-Netweter  volmondig bij. Ja. Nieuwe receiver met bleutooth krijgt klank van TV via digitale in/uitgang en stuurt die door naar bleutooth ontvangers. Maakt eigenlijk niet uit wat er op die receiver aangesloten wordt zelfs een oude cassettespeler of een platenspeler kan als de receiver ook enkele analoge ingangen heeft.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Patje1958
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

SmartTV zonder bluetooth

Hallo philippe_d,

Allereerst mijn beste wensen voor het nieuwe jaar en bedankt voor uw info.

Zelf klonk mijn redenering logisch, doch was ik er niet zeker van omwille ik een leek ben in dergelijke materie. Nu kan ik overgaan tot aankoop van Pioneer VSX-832 AV Receiver Black die bluetooth bezit zomede ook bluetooth koptelefoon voor mezelf met bluetooth daar mijn zend/oplaad station van mijn koptelefoon de geest heeft gegeven en deze niet meer oplaad. Overgaan tot hoorapparaten met bluetooth voor mijn vrouw. Het enige wat wel spijtig is, is het bereik van maar 10 meter van bluetooth, maar voor mij is dit nu ook geen drama, dan neem ik gewoonweg mijn iphone mee in de badkamer als ik daar muziek wil beluisteren met een draagbare box die met bluetooth werkt. Hoofdzaak is voor mij dat de receiver het geluid uitzend van mijn TV en DVD via bluetooth. Nogmaals bedankt voor de info.

Patje1958
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

SmartTV zonder bluetooth

Beste jgvfer,

 

Ook mijn dank en wensen aan u gericht omwille uw bijstand bij philippe_d

Patje1958
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

SmartTV zonder bluetooth

Hallo Philippe d,

 

Het is een Yamaha HTR-4072 (RX-V485) geworden wat toch een probleem schepte met het aansluiten van mijn digicorder. Zoals beschreven in de handleiding kan ik deze niet zo aansluiten zoals vermeld aangezien ik dan geen beeld heb. Dus kon ik niet anders dan de digicorder aan te sluiten op de voorziene HDMI en de receiver op de HDMI Arc. Beeld heb ik en ook de klank komt via de receiver. Via bluetooth hoofdtelefoon/boxen geen geluid van TV, wel geluid als ik netwerk radio wil radio horen. Ik bezit een Samsung SmartTV 5 series toen aangekocht bij telenet. De kabel digi aangesloten aan receiver blijkt geen signaal door te geven naar de TV toe die in arc moet zitten, ook niet op SAT/CLB. Wat doe ik fout?

0 Likes
Ex-Netweter
 

SmartTV zonder bluetooth


@Patje1958  schreef:

Hallo Philippe d,

Het is een Yamaha HTR-4072 (RX-V485) geworden wat toch een probleem schepte met het aansluiten van mijn digicorder. 

...

Wat doe ik fout?


Sorry, maar ik begrijp niets van wat je hierboven schrijft, het is mij niet duidelijk wat/waar aangesloten wordt

 

Ik neem aan dat je nu volgende toestellen hebt:

  • een DVD speler
  • een Telenet digicorder
  • een TV toestel (Samsung)
  • de nieuwe bleutooth receiver (Yamaha RX-V485)

In principe kan je volgende verbindingen maken:

  1.  TV toestel (HDMI-ARC ingang) aansluiten op de HDMI out van de Yamaha.
  2.  DVD speler aansluiten op de HDMI-1 ingang van de Yamaha
  3.  Digicorder aansluiten op de HDMI-2 ingang van de Yamaha
  4.  Eventueel een aparte AUDIO verbinding maken tussen de digicorder en de Yamaha receiver. Bijvoorbeeld als je alleen naar radio stations wilt luisteren via de digicorder (zonder TV). Hiervoor zijn er verschillende mogelijkheden:
    • optisch verbinden met de AUDIO1 (optical) ingang op de Yamaha
    • ofwel digitaal met de AUDIO2 (coaxial) ingang op de Yamaha
    • ofwel analoog (cinch) met de AUDIO3 ingang op de Yamaha (eventueel AV2 of AV3)
  5. Eventueel een aparte AUDIO verbinding maken tussen de DVD player en de Yamaha receiver. Bijvoorbeeld als je alleen naar CD's wilt luisteren de DVD player (zonder TV). Dezelfde mogelijkheden als hierboven

Pas op, als je AUDIO1 (optical) gebruikt voor iets anders dan TV, dan moet je dit wijzigen in het set-up menu.

Maar er zijn zoveel mogelijkheden ...

 

Maak eventueel een schemaatje, of beschrijf hier in detail waar/wat verbonden is, en wat niet werkt zoals je verwacht?

Patje1958
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

SmartTV zonder bluetooth

Volgens handleiding staat dit wat ook u beschrijft, doch op die manier geen beeld op de TV die van de digicorder moet komen.

Wat heb ik nu gedaan:

1. Digi aangesloten op TV op  HDMI clb/sat

2. Receiver HDMI out naar HDMI arc TV

Geluid van TV komt door receiver naar gekabelde boxen en bedrade koptelefoon.

Geen geluid van TV bij gebruik Bluetooth box noch Bluetooth koptelefoon, wel bij radio Net.

Aangezien geluid al aanwezig is komt deze via HDMI aangesloten op TV. DVD is niet aangesloten.

Een afbeelding achterkant receiver sturen lukt me ook niet, omdat ik een melding krijg dat de foto weg gaat bij verlaten pagina. Indien u de link kan openen met foto werd mijn digi aangesloten naast HDMI ingang dvd waar ik geen beeld kreeg. https://images.app.goo.gl/Fe6YJ1e3jaJnLiar7

 

0 Likes
Patje1958
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

SmartTV zonder bluetooth

Instellen van Bluetooth luisteren, ga ik bij de receiver naar TV-Bluetooth- aanduiding welk voor connecting. Zoekt en zegt completed waar ik een signaal krijg van de box doch geen geluid eruit komt. Vind ik heel raar aangezien het geluid wel speelt bij mijn gekabelde boxen.

0 Likes