Beantwoorden
chibimax
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Tv met een kaartje gecodeerd

Hallo, 

 

Ik heb sinds de maandag tv met een kaartje.  Ik heb alles gedaan zoals het hoort, maar nu zegt men tv al de hele tijd dat het signaal gecodeerd is of dat ik 30 minuten moet wachten. 

 

 De zenders die alleen werken zijn  canvas en tv 1. Men tv is een samsung UE40D5000. 

 

Kan iemand me helpen met dit? 

 

 

Dank u,

0 Likes
8 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Tv met een kaartje gecodeerd

Als jouw tv een melding geeft van "gecodeerd signaal" dan zit de ci+ module niet goed in jouw tv of is jouw tv niet goed ingesteld voor de Telenet ci+ module. Gebruik de handleiding van Telenet en controleer of de ci+ module er kaarsrecht in zit.  De ci+ module heeft 2 rijen met gaatjes en jouw tv heeft 2 rijen met pinnetjes. Het is bij sommige tv-toestellen makkelijk om de ci+module verkeerd in te steken door een rij of kolom pinnetjes te missen.

 

Als je een melding krijgt in de aard van "Deze ci+ module wordt momenteel geactiveerd, dit kan tot 30 minuten duren", dan is alles correct aangesloten en ingesteld. Neem in deze situatie telefonisch contact op met de Telenet technische klantendienst op het nummer 015 66 66 66. Zorg er voor dat jouw tv aan staat en dat je de serienummer van de module (17...) en de serienummer van het kaartje in de module (12...) ook bij de hand hebt. Deze nummers staan normaal ook op de verpakking van de ci+ module.

0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Tv met een kaartje gecodeerd

 

Als jouw tv een melding geeft van "gecodeerd signaal" dan zit de ci+ module niet goed in jouw tv of is jouw tv niet goed ingesteld voor de Telenet ci+ module. Gebruik de handleiding van Telenet en controleer of de ci+ module er kaarsrecht in zit.  De ci+ module heeft 2 rijen met gaatjes en jouw tv heeft 2 rijen met pinnetjes. Het is bij sommige tv-toestellen makkelijk om de ci+module verkeerd in te steken door een rij of kolom pinnetjes te missen.

 

Als je een melding krijgt in de aard van "Deze ci+ module wordt momenteel geactiveerd, dit kan tot 30 minuten duren", dan is alles correct aangesloten en ingesteld. Neem in deze situatie telefonisch contact op met de Telenet technische klantendienst op het nummer 015 66 66 66. Zorg er voor dat jouw tv aan staat en dat je de serienummer van de module (17...) en de serienummer van het kaartje in de module (12...) ook bij de hand hebt. Deze nummers staan normaal ook op de verpakking van de ci+ module.

0 Likes
anitaa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! It's your first party!

Tv met een kaartje gecodeerd

Wij hebben pas bij familie dit kaartje geïnstalleerd. Zelfde probleem. Uiteindelijk opgelost na  x-aantal keer (dikwijls) de kaart uit te halen en terug te plaatsen.  Dit heeft dan 2 weken gelopen en toen hetzelfde probleem. Naar de klantendienst gebeld. Eerste keer zeer vriendelijk meisje aan de telefoon. Tweede keer zéér onvriendelijke en ongeduldige dame. Uiteindelijk ingelegd en zelf verder geknoeid. En na nog eens de kaart uitgehaald te hebben en teruggeplaatst te hebben was alles weer in orde. Mijn vraag was dus of dit aan het kaartje kon liggen of aan de tv. Vermits de dame zo onbeschoft en ongeduldig was aan de lijn weet ik dat dus nog steeds niet. Maar waarschijnlijk zit dan bij jou ook de kaart  niet goed in de tv.  Bij ons kon ik de kaart echt niet vaster in de tv duwen dus misschien ergens een slecht contact?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tv met een kaartje gecodeerd

Om je kaartje te testen kan je dat meedoen naar een center en zij kunnen dat in een TV steken om te kijken of het werkt.

Als je een kaartje aankoopt moeten ze dat activeren met het serienummer 17.... en kaartnummer 12.......

Als je te lang wacht kan het gebeuren dat ze moeten herpairen. Dat kunnen ze in een Center of op de klantendienst.

Als het kaartje er goed ingestoken is nadat je eerst de zenders hebt gezocht vraagt die altijd naar het Netwerk ID (In vlaanderen is dat 22) en geeft die de melding dat uw kaart wordt geactiveerd. Is dat niet het geval dan steekt uw kaartje er mogelijks niet goed in.

Als je het kaartje correct inbrengt voel je op het einde een lichte weerstand en dan klikt dit erin.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
chibimax
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Tv met een kaartje gecodeerd

Ik was naar een telenet center gegaan en daar zeiden ze gewoon weg dat het kaartje niet geactiveerd. Na de acivatie werkt alles goed. 

 

 Bedankt voor me te helpen.

0 Likes
vera1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Tv met een kaartje gecodeerd

ik heb hetzelfde maar ik werk met kabel.

kabel opnieuw ingestoken,

blijft hetzelfde  " zender gecodeerd"

0 Likes
leentje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Tv met een kaartje gecodeerd

Ik krijg al meer dan een half uur de melding "je telenet smartcard wordt momenteel geactiveerd". Nu heb ik niks tv wat voor mij een ramp is. Ik wil dit opgelost zien. Omdat ik werk geraak ik onmogelijk in een winkelpunt. Wat moet ik doen om dit snel opgelost te krijgen

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tv met een kaartje gecodeerd

Nog eens bellen naar de klantendienst om te weten of je kaartje wel degelijk geactiveerd is. Je zal daarvoor 2 codes nodig hebben die op je kaartje vermeld staan. Eentje van de module, beginnend met 17 en eentje van het kaartje beginnend met 12



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes