Beantwoorden
gina
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

VRT, canvas en ketnet geen signaal

Kabels zitten juist want andere zenders werken. Nog iemand probleem met deze drie zenders? Een oplossing?

6 reacties
ubahnub
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Even demarreren... Warming up? Goed bezig! On a roll...

VRT, canvas en ketnet geen signaal

Hier werken alle drie de zenders wel naar behoren. Lijkt mij geen algemeen probleem te zijn.

 

Deze drie zenders zitten wel alle drie op dezelfde frequentie/zenderbundel. Het kan zijn dat er bij jou thuis enkel een storing op deze frequentie zit. Zo'n storing kan veroorzaakt zijn door een haarscheurtje op de coax kabel, een defecte tuner op de digicorder of door een probleem van de basisopstelling.

 

Een aantal testen die je kan doen:

 

Heb je al een andere coax kabel geprobeerd aan te sluiten van de digicorder naar het wandcontactdoosje? Als het hierna werkt, dan was de coaxkabel mogelijk defect.

 

Je kan ook proberen een opname te starten op bijvoorbeeld VRT en daarna te kijken of Canvas bijvoorbeeld werkt. Als Canvas dan wel werkt, dan was het een probleem met een van de tuners in de digicorder. Dan gaat je digicorder vervangen moeten worden.

 

Als deze bijde geen oplossing bieden ga je waarschijnlijk even de klantendienst moeten contacteren voor een technieker.

 

 

Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

VRT, canvas en ketnet geen signaal

Lijkt mij een signaalprobleem. 

Gebruik je de originele coax kabels die bij de box zaten?

Zit  de coax aansluiting van je digibox aangesloten op de +4dB uitgang van de versterker?

Zet je box eens op vrt, druk dan op huisje --> allerlei--->digibox/digicorder---> Technische informatie ---> signaalsterkte 

controleer volgende dingen 

S/N

Ber

signaalkwaliteit

signaalsterkte en foutieve pakketten

en geef deze es door

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
aterh
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

VRT, canvas en ketnet geen signaal

Wij hebben exact hetzelfde probleem.

Deze zenders zijn meestal wel, maar AF-EN-TOE niet beschikbaar, dus het ligt waarschijnlijk niet aan de bekabeling (anders zou het constant niet beschikbaar zijn).

 

Andere suggesties ?

 

0 Likes
Zappone
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

VRT, canvas en ketnet geen signaal


@aterh schreef:

Wij hebben exact hetzelfde probleem.

Deze zenders zijn meestal wel, maar AF-EN-TOE niet beschikbaar, dus het ligt waarschijnlijk niet aan de bekabeling (anders zou het constant niet beschikbaar zijn).

 

Andere suggesties ?

 


Dat dacht ik ook 2 weken geleden. Smiley Vrolijk  Wij hadden op VRT/canvas/ketnet een afschuwelik blokkerig beeld, alleen tijdens de "piekuren" in de avond. Nooit tijdens de dag - behalve tijdens de 7e dag op zondag. Gewoon bizar.

 

Om een heel lang verhaal kort te maken: de technieker vond een volledig gecorrodeerde plug in de dropbox in de voortuin. Plug vervangen, probleem opgelost.  Als uw buren het probleem niet hebben, is er waarschijnlijk een probleem met bekabeling/pluggen, hetzij  aan Telenetkant, hetzij in huis. Een technieker kan dit nameten.

 

0 Likes
jevr
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

VRT, canvas en ketnet geen signaal

Ik had vandaag hetzelfde probleem: Geen signaal voor VRT, CANVAS en KETNET, alle andere zenders werkten wel.

Het probleem bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden door een HDMI kabel die aan de ene kant in het TV toestel zat, en aan de andere kant niet verbonden was (wordt soms gebruikt om beeld van de laptop op het TV scherm te tonen). Deze kabel was opgevouwen, en lag op de coax kabel van de antenne naar de telenet decoder.

Gewoon verleggen van deze kabel loste het probeem op.

 Ik had vroeger al wel gemerkt dat deze kabel soms wat storing in het beeld veroorzaakte, maar het was voor het eerst dat er helemaal geen beeld was op sommige zenders. Ook die storing kon altijd verholpen worden door het verleggen van de kabel.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VRT, canvas en ketnet geen signaal

Dat is het nut van dubbel afgeschermde kabels. Blijkbaar storen het signaal van die HDMI de signalen op de coax. En net de frequentie waar die 3 zenders op zitten. Ik zou voor zeker te zijn mijn coax kabel ook eens vervangen.

Weer iets bijgeleerd. Ik wist al dat WiFi signaal kon storen op een slechte coax, maar blijkbaar ook een HDMI kabel. Smiley Erg vrolijk



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.