Beantwoorden
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

Heb meerdere vragen,

 

Zou willen overstappen van TV Vlaanderen (decoder begint raar te doen, gaat denk ik niet meer lang meegaan!) naar Telenet TV, heb al Basic Internet.

 

Een Digicorder is denk ik niet nodig daar we  enkel naar pas opgenomen programma's kijken die maar enkele dagen of uren geleden zijn opgenomen.

Dus is een Digibox de beste oplossing.

 

Als ik als optie Play neem dan is een Digibox meer dan genoeg om 7 dagen terug te kijken, inclusief de huidige dag en een lopend programma?

Kan je reklame bij terugkijken doorspoelen?

 

Wat me wel is opgevallen is dat  Een, Canvas en Ketnet niet bij de basiszenders staan!?

 

 

mvg,

0 Likes
14 reacties
Ex-Netweter
 

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

Het lijkt met inderdaad zo als je niets opneemt en de optie play neemt dat je voldoende hebt met een Digibox. Sommige zenders (zoals vtm bijv.), laten niet toe om door te spoelen tijdens 'terugkijk tv'.

 

Wat betreft een, canvas en ketnet, ze horen wel degelijk bij het basisaanbod van Telenet. Het is inderdaad bizar dat ze er niet tussen staan als je op basiszender klikt.

 

mvg,

Johan

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

Dat klopt voor een bepaald aantal zenders en/of programma's waarbij TerugkijkTV ondersteund wordt. Op zenders van Medialaan (VTM, 2BE, Vitaya, ...) kan je de reclame niet doorspoelen. Dit is wel mogelijk bij andere zenders die TerugkijkTV ondersteunen.

 

Alle informatie hierover vind je hier terug: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-terugkijk-tv/

 

Een, Canvas & Ketnet behoren wel degelijk tot het basispakket.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

Haha, dat is al goed nieuws mannen.

 

Dan koop ik een Digibox aan 99€, is toch 2 jaar garantie en dat is bijna net de prijs van de Box tegenover de huurpijs.

Volgens wat ik erover al gevonden heb je vanaf aankoopdatum ook nog 5 jaar recht  op een nieuwere moest de oude niet meer werken vanwege veranderingen van telenet dat de oude niet meer zou kunnen ontvangen!?

 

 

Rest me nog de vraag voor zover iemand dat hier weet over de opzeg van TV Vlaanderen, ga die wel aangetekend doen, maar betaal jaarlijks in november en vind nergens op de site van TV Vlaanderen iets over opzeg of terugbetaling van het resterende saldo, de opzeg is 30  dagen.

 

 

mvg,

0 Likes
Ex-Netweter
 

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

HIervoor kan ik je alleen maar succes toewensen. Voor mijn verhuis hadden wij ook Tv-Vlaanderen. Tevreden van de kwaliteit (na eigen hardware aangekocht te hebben) maar de service liet te wensen over. Je krijgt daar amper iemand vast. Mijn huurster heeft toen het contract over genomen. Na enkele maanden heeft ze dit gewoon stop gezet, blijkbaar zonder problemen. Hoe het dan zit in jou geval, om het geld terug te krijgen weet ik niet. Ik kan je aanraden om trachten telefonisch contact op te nemen met hun. Begin wel s'morgens te bellen zodat je om 16 uur toch een duidelijk antwoord hebt..

0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

Johan, daar jij ook TV Vlaanderen gehad hebt, hoe zit het met verschil in beeldkwaliteit tegenover Telenet TV?

Ben daar wel benieuwd naar, veel zal wel afhangen op welke toestel je kijkt, heb een Led Panasonic  TX-L47FT60E.

 

 

 

Straks eens bellen naar Telenet voor de exacte prijs van dit alles, alles internet en TV in 1 goekoper pakket bestaat niet meer, of zouden ze  voor Play een gratis kijkmaand geven voor daar over te beslissen?

 

 

Digibox zal ik moeten afhalen in een Telenet winkel me dunkt!

 

En moet de kabel dan nog extra gelegd worden of zit die al standaard binnen op het kastje van Telenet waar alles binnenkomt?

En zetten ze dit buiten ergens open?

 

TV zal wel niet moeten aangesloten worden op de modem!?

Enkel een coax van het kastje naar Digibox.

En nog een utp van modem naar digibox voor terugkijk tv?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

Het beeld is, indien de schotel goed vast stond, net hetzelfde. De kwaliteit komt dus overeen. Maar ook daar vond ik wel dat het beeld bij TV vlaanderen pas echt goed was met eigen hardware materiaal.

 

Ik heb nu basic internet en TV (met play more). Als je aansluit bij telenet TV krijg je een paar weken alle zenders gratis om dit uit te testen.

 

Er moet een technieker langskomen welke de filter weg haalt aan het kastje buiten, zodat je TV kan ontvangen. Dit gaat allemaal over dezelfde kabel komende van de straat naar binnen. Dus je hoeft geen extra kabel naar buiten te trekken.

 

 Vanaf de modem naar de digibox heb je zowel een Coax kabel nodig als een UTP kabel. De TV zelf moet niet aangesloten worden op UTP.

0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

Voila Telenet TV is besteld en woensdag wordt de filter buiten in het kastje weggenomen.

 

Al een langere 15 meter UTP kabel gehaald, is net 14 meter ruim gemeten, dus kom zekers toe met een 15 meter versie.

 

Coax heb ik nog liggen, kan dan al morgen de kabels leggen naast de kabelgoot waar nu de 2 coax kabels inzitten van de sateliet.

Als de sateliet coax wegmogen kunnen daar dan de UTP en coax van Telenet in.

 

0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

Johan, ik heb zo een kastje waar de coax van buiten binnenkomt en op is aangesloten, daar heb je volgende aansluitingen.

DS4 = vrij

DS3 = vrij

DS2 = bezet, mogelijk naar modem

DS1 = bezet, mogelijk naar modem

CV = bezet, mogelijk oude coax in de vloer en momenteel weggeknipt aan TV

RF in = de coax van buiten

 

Dus moet toch enkel een coax naar de Digibox leggen en UTP van modem naar Digibox.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

Inderdaad, Enkel een coax van de verdeeldoos naar de digibox en hetzelfde voor de utp.

master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

Beeld op telenet is toch veel beter te noemen op vele vlaamse zenders omdat er een hd versie van is,

bij tv vlaanderen heb je bv nog een sd versie van vijf,en er zijn nog enkele die minder zijn bij tvv.

men propt ook veel zenders op 1 transponder waardoor je beeld ook minder is en korrelig,

vind vtm bv op telenet veel beter veeld omdat de bandbreedte bij telenet groter is voor de zender dan bij tvv,

ook voor een hd bv.

heb ze beiden hier telenet digital tv en tvv en denk er ook aan om tvv weg te doen,

de prijs slaat op en het aanbod aan zenders verminderd constant en ze prutsen aan de techniek van bepaalde transponders waardoor het moeilijker word bij wind of regen dat die net sneller uitvallen doordat ze geen regenreserve hebben.

en sta met een 90 cm schotel,dus zeker geen probleem normaal gezien want de bbc zenders komen met 100% binnen.

je zal het snel merken dat telenet beter is zonder vitaya mee te rekenen,daar klopt er iets niet aan het hd beeld net als bij ketnet dat in hd uitzend op telenet.

ben benieuwd naar uw ervaring.

0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

Ben na enkele dagen zeer tevreden over het beeld behalve  het interactieve  werkt niet.

 

Maar start daarover een ander draadje.

0 Likes
natte
Experienced Weetjesweter
Berichten: 62
Goed bezig! On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

ik heb ze ook en kan zeggen dat je beter canaldigitaal pakt op de sateliet dan heb je veel hdzenders bij en het is legaal uitstekende aanvulling van telenet sateliet dan heb je samen meer dan 100 hd zenders aub zeg. ik zeg dit al, jaren. ook al bewwert mastermagic anders maar kabel telenet en satteliet canaldigitaal met astra 1,2,3 is een zeer goede combinatie. ik heb bij telenet alles: play more, play sport, passion xl, betv, voo, option fr., rtlserie pass en combineer dit met canaldigitaal tophd+ brits: entertaintment hd+ hbo+ film1+ ziggosport+ fta britse en duitse zenders en alle nederlandse in hd. doen jongens je leeft maar een keer. maar opgepast dit kost centjes maar ik compenseer dit. ik smoor, zuip en fret niet. heb geen wagen en ga nooit weg. dus telenet en cd en alles samen ok proximustv en mobistartv, scarlettv en tvvlaanderen is dikke prul afblijven dus.

0 Likes
natte
Experienced Weetjesweter
Berichten: 62
Goed bezig! On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

profiviat en welkom bij telenet. dat is echt klasse op alles. digitaletv, vaste lijn, mobiele lijnen, mobiel internet, internet. ik heb het allemaal bij hen en alle digitale pakketen die je kan indenken. telenet is top en op de tweede plaats cd ook top

0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Van TV vlaanderen naar Telenet TV

Dacht dat de 1ste maand = 30 dagen alle zenders te kunnen bekijken, maar na 13 dagen enkel nog de Basic zenders, dan maar Play genomen...............................

0 Likes