Beantwoorden
ArneVO
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Happy New Year! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Verschil dikte kabelaansluiting Telenet

Hallo allen,

Net mijn huis verkocht, en ik wil mijn telenet business abonnement verhuizen naar nieuwe woonst. Daar was vroeger ook telenet, maar is een bel-etage woning en de telenet aansluiting en modem zaten onderaan in de garage. Daardoor was er erg slechte verbinding op de plaatsen waar die goed zou moeten zijn. Ik ben zelfstandig, heb een goeie verbinding nodig om mijn werk te kunnen doen.

 

Vandaag komt installateur langs en ziet mogelijkheid om de modem toch boven in de bureaukamer te kunnen plaatsen, maar volgens hem moet de kabel die dat mogelijk zou maken 11mm dik zijn ipv 6mm, omdat er anders geen sterk signaal zou zijn. Wat zitten lezen over kabeldiktes voor afstanden, maar hier gaat het letterlijk om enkele meters, een 4-tal. 

 

Ik ben zelf hoegenaamd geen technisch onderlegde mens, ik ga waarschijnlijk iemand moeten inhuren om die bekabeling te regelen, maar wou toch hier eens luisteren of jullie eventueel wat inzichten te delen zouden hebben?

 

Thx,
A

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: 6mm vs 11mm kabel

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verschil dikte kabelaansluiting Telenet