Beantwoorden
bschroye
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Versterkte uitgangen op NIU-65/88-LS-01-B05?

Beste,

 

Op mijn Telenet NIU-65/88-LS-01-B05 zie ik van links naar rechts aansluitingen RF, CM1, CM2, DS1, DS2, DS3 & DS4. Ik had graag geweten welke 2 DS uitgangen versterkt waren?

 

Het zou de bedoeling zijn om op de 2 versterkte uitgangen een splitter aan te sluiten wegens meer dan 4 coax aansluitingen...

 

Versta ik het goed dat indien je één versterkte uitgang naar meer dan 2  uitgangen wil splitsen, je een versterker nodig hebt. Bv. Hirschmann GHV520 antenneversterker 21 dB?

 

Alvast bedankt.

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Versterkte uitgangen op NIU-65/88-LS-01-B05?

Nooit werken met coaxsplitters zeker niet als je digitaal wilt kunnen kijken.

De versterker die je aanhaalt is niet geschikt. Daar is geen retour signaal op mogelijk dus ook niet geschikt voor Digitale TV. Je moet eenzelfde type versterker hebben als deze die Telenet gebruikt. Zoals deze : https://www.hirschmann-multimedia.nl/Multimedia-Products/Productdatabase/Producten/ID/74396/category...



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bschroye
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Versterkte uitgangen op NIU-65/88-LS-01-B05?

Ok.

 

Hoe weet ik nu welke van de 4 uitgangen ( DS1-DS4) versterkt zijn?

 

Mvg,

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Versterkte uitgangen op NIU-65/88-LS-01-B05?

Staat er niet zoiets bij - 2dB of iets dergelijks. Dat zijn de versterkte uitgangen. Maar in elk geval spendeer uw geld niet al t-stukken of iets dergelijks. Zelfs op een versterkte uitgang waardeloos voor digitale TV. Beter een goede twee-weg versterker kopen en daarop verder doen.

Misschien vind je wel iemand die de ongelukkige (Gefrustreerde smiley)keuze heeft gemaakt om naar  een vdsl provider over te stappen. Meestal breken die dan en NIU en modem van Telenet af en kan je die recupereren voor ze die naar het containerpark doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes