Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Waarom soundbars zonder hdmi-aansluiting?

Weet iemand waarom de meeste soundbars enkel een optische aansluiting hebben en geen hdmi? 

Als je het volume wil regelen met de afstandsbediening van de tv heb je toch hdmi nodig en ben je niets met optisch. 

0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Waarom soundbars zonder hdmi-aansluiting?

Daarom koop ik ook nooit een soundbar zonder HDMI.

Ik denk wel dat jouw stelling dat de meeste soundbars geen HDMI hebben tegenwoordig niet meer klopt. Als je een oudere (2de hands) soundbar koopt is de kans wel groter dat er geen HDMI op zit.

De soundbars uit de budget-klasse durven de HDMI ook wel eens laten vallen om de prijs te drukken.

0 Likes
ronalddocent
Freshman Meerweter
Berichten: 67
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll...

Waarom soundbars zonder hdmi-aansluiting?

Indien je een soundbar hebt met analoge aansluiting ( 2 x cins) dan kan je het geluid analoog afnemen van uw Telenet decoder. Het volume is dan ook regelbaar met de afstandsbediening van Telenet. Indien uw TV een oude Scart aansluiting heeft kan je daar ook Audio afnemen, zonder volume regeling.Pin 1-2  out massa pin 4.

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Waarom soundbars zonder hdmi-aansluiting?

Dat met die analoge aansluiting had ik daarstraks eens geprobeerd. (gewoon met een simpele luidspreker)

Dus rood/wit stekkers aan de digibox aangesloten maar dan blijft het geluid van de tv ook wel spelen.

Dan zal je telkens je de tv aanzet ook het geluid van de tv moeten uitzetten veronderstel ik ?

Maar hoe zit het dan met de kwaliteit van het geluid van de soundbar, zou dit duidelijk merkbaar zijn tegenover HDMI ?

En wanneer je de soundbar optisch aansluit aan de digibox moet je steeds de afstandsbediening van de soundbar gebruiken.

0 Likes
ronalddocent
Freshman Meerweter
Berichten: 67
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll...

Waarom soundbars zonder hdmi-aansluiting?

Het geluid van de TV kun je toch op minimum zetten.

De laatste jaren vraagt niemand zich nog af wat de kwaliteit is van de AUDIO.

Als het maar DIGITAAL is, een soort toverwoord!

Toen de CD veel jaren geleden opkwam, moest de langspeelplaat weg. Volgens de normen van toen was deze zeer slecht.

En nu?

Terug naar de vinyl plaat.

Besluit. Niet de kwaliteit telt, maar het geld.

Als je het audio signaal afneemt via rood/wit cins. Dan moet je weten dat het reeds van een digitaal signaal komt.

De omzetter D/A bevindt zich in de Telenet box (recoder).

Als jij het  geluid via HDMI naar de soundbar brengt, dan gebruik je de ingebouwd D/A decorder van de soundbar.

Ooit eens nagezien wat de bandbreedte is van uw soundbar?vb. van 50Hz tot 20Khz?

Vergeet niet dat de audio van een soundbar (volgens mij ) ook maar flauw is. Veel kunstmatige ingrepen om er toch iets van te maken.Met spot goedkope onderdelen ook de luidsprekers kosten voor de producent niks.

Je kan nooit een zelfde bandbreedte en audio hebben in vergelijking met een goede HI-FI installatie met 2 of 3 weg box.

Blijft de vraag welke is de beste decoder?

Mijn redenering is altijd als volgt.

1) Wat kan bewezen worden via de techniek.

2) Wat liegen de verkopers.

3) Wat ondervind ik zelf?

 

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Waarom soundbars zonder hdmi-aansluiting?

Nog even een technische vraag.

Zou het werken met één afstandsbediening om een optische naar hdmi converter te plaatsen ?

Hdmi gaat dan van tv naar converter, en optisch van converter naar soundbar.

0 Likes