Beantwoorden
MVa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Ik merkte al enkele malen dat mijn TV in de ochtend aan staat (zwart scherm, ambilight aan) en de digicorder in stand-by. Beide apparaten werden nochthans de avond ervoor netjes in stand-by gezet. Deze TV is via HDMI (en in CEC-mode) met de digibox verbonden. Mijn vermoeden is dat de digicorder gedurende de nacht aan gaat en terug uit gaat (reboot, opname starten,...). Iemand met gelijkaardig gedrag mbt TV-Digicorder? Suggesties om dit te verhelpen? Opm.: met mijn vorige TV had ik dit gedrag ook, maar minder. Grt, MVa
Tags (2)
0 Likes
23 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Het kan zijn dat uw digicorder een software update doet en dat daardoor de CEC uw TV aanzet. Ik heb weet van soms eigenaardig gedrag met sommige TV's. Gelukkig begint die van jou niet keihard te spelen in het midden van de nacht zoals we al hebben meegemaakt met een Samsung TV.


  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MVa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Ik dach ook meteen aan een SW update, maar gebeurt dit elke 2 dagen/nachten? MVa
0 Likes
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

En anders die HDMI kabel uittrekken als je die Digicorder niet gebruikt, natuurlijk niet vergeten van die kabel in te steken wanneer je die Digicorder opnieuw gebruikt. Zo zal die TV niet opnieuw inschakelen.
0 Likes
MVa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

...en vanmorgen weer prijs! De HDMI kabel eruit halen...jah.... om eens te testen, maar ik ga niet elke dag achter de TV/onder de kast liggen prutsen om een software (TV of Digicorder) issue te verhelpen. (Laat staan dat ik niet thuis ben en de kinderen/vrouw/babysit moet laten uitpriegelen hoe alles werkt - buiten de andere CEC-issues/defects in de toestellen 🙂 )
0 Likes
WW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Ik heb dit fenomeen ook al voorgehad met mijn Philips Ambilight TV, maar nog maar 2 keer in de laatste 12 maanden (bij mij dus waarschijnlijk wel gelinkt aan SW updates).
0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Ik heb ook een Philips TV met ambilight met een CI+ module en hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door een stekkerdoos met een aan/uit knop te plaatsen en s' nachts de stroom uit te zetten.
0 Likes
RileyN
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Area51,

Jouw probleem is zeer vreemd aangezien een CI+ module geen updates kan doen als de tv uit staat, een CI+ module kan namenlijk geen televisie opstarten... (voor zover ik weet.) dus dat je TV aan gaat tijdens de nacht zal waarschijnlijk een ander probleem zijn.

------------------

Voor degene die wel het probleem hebben, probeer CEC uit te zetten om te kijken of het probleem aanhoud, als het is gestopt kan je concuderen dat het probleem dus aan deze functie lag door een S/W update, maar dat het om de 2 dagen zou updaten is toch ook wel best vreemd, tenzij zenders aangepast worden. (toestel  (digicorder/digibox) vervangen als oplossing?)

Mvg,
Riley.

Heb ik jou geholpen? Markeer je vraag als opgelost en geef me een kudos (klik op het knopje met het gele sterretje).
0 Likes
MVa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Ik ga de CEC functionaliteit eens opnieuw 'uit' zetten en terug afdalen naar het multi-remotes tijdperk 😞

(als dit het oplost is het echt wel een tegenvaller...)

 

Grt,

MVa

0 Likes
GeertDG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Heb een gelijkaardig fenomeen gehad.

Bleek de tablet te zijn die we met de Yelo app in de slaapkamer gebruikten. Ik activeerde een paar keer half slapend via bluetooth de Samsung tv, digicorder en Yamaha surround tegelijkertijd. Man Knipoog

 

0 Likes
Ganshorenois
Experienced Weetjesweter
Berichten: 28
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

De digibox of -corder doet hier en daar een update, maar niet iedere nacht, kan ook zijn dat die een bug maakt. Hier en daar de toestel kompleet uitzetten en dan weer inschakelen kan het probleem eventueel al aplossen.

0 Likes
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Kan jeveens proberen om een software update van je tv te doen? 

Kijk eerst na welke software versie je op je tv hebt staan.

Kijk op de website van de fabrikant, geef jevtype nr in. Zet de laatste software update op een usb stick. Heb in je tv en vilg de handleiding van je tv toestel

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
MVa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Ik heb de laatste weken de CEC uit gezet.

Het probleem leek opgelost (de eerste dagen) maar daarna heb ik toch enkele malen de TV zien opstaan vroeg in de ochtend.

Daarnaast heb ik ook de functie 'sleep' op 150 min gezet (TV geeft na 150 min niet gebruiken van de afstandsbediening een bericht om op de 'OK' knop te drukken om daarna zichzelf uit te schakelen).

Dit lijkt te werken wanneer ik TV kijk...  maar dan net weer niet wanneer de TV 's nachts is aangegaan omwille van welke duistere reden dan ook. (ofwel is die net minder dan 150 min aangegaan 🙂 )

 

MVa

 

0 Likes
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Indien uw TV niet volledig uitgezet kan worden zal er dan niks anders opzitten van de stekker van uw TV uit het stopcontact halen ofwel de HDMI kabel van de digicorder uit de TV trekken, zo zal je dan zekerheid hebben dat uw TV niet zal aanslaan.

0 Likes
natte
Experienced Weetjesweter
Berichten: 62
Goed bezig! On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

zet hoofdzekering eenas af helpt altijd

0 Likes