Beantwoorden
Bob1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wel analoge tv, geen signaal digibox

Omwille van een verbouwing verplaatsen we onze digibox naar boven. Daar is analoge tv die werkt en internet. Alles correct aangesloten toch enkel de melding geen signaal? Hoe lossen we dit op? 

 

Alvast bedankt!

0 Likes
4 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Wel analoge tv, geen signaal digibox

Aangesloten zoals in dit filmpje?

https://www.youtube.com/watch?v=U4WYwVYItZw

 

De internet kabel die op de digibox zit moet rechtstreeks vanuit de modem op de digibox worden aangesloten. Dus zonder router of switch er tussen, behalve als de switch voor de router zit dan moet deze vanuit de telenet switch vertrekken. Deze laatste is enkel van toepassing als je een modem only hebt.

 

Wat de coax betref: is het signaal op die coax sterk genoeg? Daarmee bedoel ik is dit een aftakking en hoe ver zit je van het origineel punt?

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Wel analoge tv, geen signaal digibox


@Puch schreef:

Aangesloten zoals in dit filmpje?

https://www.youtube.com/watch?v=U4WYwVYItZw

 

De internet kabel die op de digibox zit moet rechtstreeks vanuit de modem op de digibox worden aangesloten. Dus zonder router of switch er tussen, behalve als de switch voor de router zit dan moet deze vanuit de telenet switch vertrekken. Deze laatste is enkel van toepassing als je een modem only hebt.

 

Wat de coax betref: is het signaal op die coax sterk genoeg? Daarmee bedoel ik is dit een aftakking en hoe ver zit je van het origineel punt?


Zelfs zonder UTP kan je nog altijd digitaal TV kijken met je digicorder, je kan dan alleen niet gebruik maken van de extra features. De TVgids werkt dan maar 2 dagen in de toekomst bvb. Ik zou dus in de eerste plaats naar de coax kijken...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Wel analoge tv, geen signaal digibox


@BertXL schreef:


Zelfs zonder UTP kan je nog altijd digitaal TV kijken met je digicorder, je kan dan alleen niet gebruik maken van de extra features. De TVgids werkt dan maar 2 dagen in de toekomst bvb. Ik zou dus in de eerste plaats naar de coax kijken...


Ja, daarom dat ook mijn tweede puntje over de signaalsterkte op de coax.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wel analoge tv, geen signaal digibox

Inderdaad vermoedelijk een probleem met de coaxkabel.
Is je kabeltv van goede kwaliteit of is daar al een beetje ruis in?
Digitale tv heeft een veel beter signaal nodig dan analoge tv, vandaar dat het kan dat je wel analoog maar niet digitaal kan kijken.

Nog even voor de zekerheid over de melding geen signaal:

Is de melding "Er is geen signaal op deze zender. Controleer de antennekabel enz....." ?
Want als je gewoon krijgt 'geen signaal' kan het ook zijn dat je, als je via hdmi met je tv bent verbonden, niet op het hdmi-kanaal van je tv staat.

De eerste is een melding van de digicorder en de tweede is een melding van je tv-toestel.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes