Beantwoorden
Sen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Happy New Year! Netjes!

Zapbalk verbergen/uitzetten tijdens zappen

Hi all,

 

is er een mogelijkheid om de gele zapbalk(en) volledig te negeren tijden het zappen van post tot post? Gewoon zappen zonder bijkomende info over programmatie en dergelijke?

 

Ik ben er mij van bewust dat je de zapbalk kan instellen op seconden van 'verdwijnen' van het scherm, maar is er eigenlijk de optie om deze totaal te verwijderen?

 

Ik zit namelijk met een LG OLED tv van 2,5 jaar oud (1 van de duurste in 2017) en de gele zapbalken die weergeven hoelang een programma al bezig is, zijn ondertussen ingebrand in mijn OLED scherm. (ik kijk best veel tv 's avonds en tijdens mijn vakanties)

De burn-in van deze zapbalken zijn puur door dagelijks gebruik te maken van de tv (zappen van post tot post) en niet door programma's te pauzeren of door naar programma's te kijken met statische afbeeldingen.

 

Ik weet dat OLED gevoelig is aan burn-in...

Maar hoewel ik bijna elke mogelijke voetbalwedstrijd volg (bijwijze van elke mogelijke match op tv via play sports) heb ik bv geen last van burn-in van het scoreboard dat meestal links boven het scherm staat.

Ook geen enkel logo van een bepaalde tv zender staat op mijn scherm gebrand.

 

Het enigste, en helaas best wel ernstige burn-in dat ik op mijn OLED heb zijn de gele zapbalken van telenet zelf.

 

Is dit iets waar Telenet rekening mee kan houden in de toekomst (bv OLED user mode? Just thinking out of the box...) Of zijn er huidige mogelijkheden om deze zapbalken volledig te negeren zoals ik eerder al aanhaalde (gewoon zappen zonder dat er info op het scherm komt?)

 

Omdat er tegenwoordig toch heel wat OLED gebruikers zijn, wil ik graag weten of Telenet deze gebruikers in mind heeft (of voor in de toekomst)?

 

Ik ben hier ook niet om te discussiëren over (Q)LED vs OLED want beide hebben pro's en con's.

Ben namelijk goed op de hoogte van wat beide technologieën kunnen, waarin ze uitblinken en waarin ze te kort schieten.

 

Met vriendelijke Groeten,

Sen G.

 

 

 

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Zapbalk verbergen/uitzetten tijdens zappen

Bij het pauzeren, vooruit- of terugspoelen kan je de zapbalk laten verdwijnen met de return toets.

0 Likes
Sen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Happy New Year! Netjes!

Zapbalk verbergen/uitzetten tijdens zappen

Hi VoodooKing,

 

Thx for the fast response.

Maar bij mij gaat het puur om de zapbalken. Bij het zappen zelf en niet het pauzeren.

 

Degene die weergeeft hoelang een programma al bezig is/nog duurt. Waar ook de duurtijd van het programma bijstaat. De enigste oplossing die ik kon vinden via de digicorder, is dat we deze kunnen laten verdwijnen na x aantal seconden en 1seconde is de kortste. Maar als je veel zapt blijft die gele kleur (de vorm er toch van) na een bepaalde tijd staan (burn in) op een OLED.

 

De optie pauze gebruik ik bijna nooit.

Het is echt enkel onderaan in het midden van m'n scherm dat ingebrand is. Ik praat dus echt enkel over de middelste kleine balk tijdens het zappen. 

 

 

Wel thx voor de tip voor moest ik toch eens een film op pauze zetten, want die truc kende ik nog niet.