Beantwoorden
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

conflict digicorder met nieuwe CH8568LG-modem

Beste Netweters,

Sinds een weekje heb ik een CH8568LG-modem ter vervanging van een oude CH6642E.

De grote voordelen moet ik nog afwachten... , maar één groot probleem stelt zich nu wel: mijn Digicorder is niet meer interactief en heeft geen programmagids meer voor verder dan 1 dag!

Ik heb alles zorgvuldig nagekeken en zag niet dadelijk een probleem.

De technische helpdesk beperkt zich tot "test dit en test dat" volgens een stroomdiagram dat ze op hun scherm zien, maar dat hielp niemand verder. Ik was ervan overtuigd dat mijn netwerkkabel en UTP steker bij het versteken in de nieuwe modem intact was gebleven en aan de digicorder was geen vinger gekomen. Lastig is wél dat de nieuwe modem geen groene lampjes heeft die oplichten bij elke goede bedrade connectie.

De oplossing van de helpesk zou zijn om een technieker te sturen en wellicht de digicorder - met alle opnames, jawel! - te vervangen door een ander exemplaar.

Dat zag ik eventjes niet zitten.

Tijdelijke OPLOSSING, maar niet echt Koosjer omdat ze naar mijn gevoel teveel stroom verbruikt, want ik heb nu een extra kabelmodem in gebruik:

een kabel van de nieuwe modem naar één van de 4 slots van de oude modem; de kabel naar de digicorder in één van de overige 3 vrije slots; de oude modem laten opstarten en klaar is kees: beide slots met UTP kabel doen hun groen ledje mooi branden en mijn digicorder is terug online.

Het is een methode die ik me herinner op van een tweede wifi router een dom access-point te maken om een draadloos netwerk uit te breiden.

Het moet iets te maken hebben met "utp cable crossed or straight" en het feit dat die nieuwe modem met die digicorder dat opeens niet meer ziet zitten.

Het deed me denken aan switches en routers van de eerste generatie die daar enorm moeilijk konden over doen, terwijl mijn huidige router en switches daar hun hand niet voor omdraaien. Het maakt tegenwoordig allemaal niet meer uit.

==> Wat is nu de ideale oplossing? Sorry als ik dit zo zeg, maar ik moet wat ik hier geschreven heb niet proberen uit te leggen aan de technische helpdesk die een stroomdiagram met problemen en oplossing op hun scherm zien. Ze snappen daar geen iota van... en daar kunnen ze wellicht niet aan doen.

Moet ik dan maar een technieker laten langskomen, hopen dat die dit wil snappen en een oplossing heeft? Ik neem aan dat er adapter-kabeltjes zijn die dit probleem van "straight en crossed" recht zetten zodat beide apparaten mekaar wél willen zien. Moet ik dàt dan maar gaan kopen of hopen dat een technieker me dat wil bezorgen?

Of moet ik vragen naar een opvolger van deze modem? De man van de helpdesk was zelfs verbaasd dat ze me dit "reeds gedateerd" toestel hadden toegezonden...  Tja, ik weet ook wel dat deze "nieuwe" modem al zo'n 5 jaar in dienst is bij een aantal klanten...

Alle goede raad welkom!

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Edwin

 

31 reacties
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

conflict digicorder met nieuwe CH8568LG-modem

Ik heb de indruk dat klank en beeld vrijwel synchroon zijn. Niet synchrone klank en beeld kan een instelling op je TV-toestel zijn.

Misschien ligt het ook aan de vaste UTP-verbinding tussen TV-box en modem. Ik maak geen gebruik van hun draadloos internet. Hun 2 boosters heb ik al terug gestuurd.

Als ik het hier zo lees stond TN terecht op de eerste plaats wat klachten betreft. Administratie lijkt een chaos want vandaag krijg ik een brief om met te verwittigen dat mijn mobiel nummer - het nummer wordt daarbij vermeld - mogelijks dit najaar kan uitvallen aangezien het 3G-netwerk dan wordt uitgeschakeld. Vreemd dat het een brief is, want alle communicatie ging per mail.

Heel vriendelijk om tijdig te waarschuwen voor de afbouw van 3G. Tof, alleen: ik heb geen mobiel nummer bij TN en het vernoemde nummer heb ik nooit gehad. 😉

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

conflict digicorder met nieuwe CH8568LG-modem

Zal een fout in systeem zijn

Wel goed dat ze een brief sturen voor uitzetten 3g netwerk

Oudere met simpele telefoon hebben pech of niet we zullen zien