Beantwoorden
Peter68
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party!

geblokt beeld

Beste,

Al geruime tijd vertoont bijna elke opname of programma’s die je terugkijkt (play) een geblokt (gestoord) beeld.

Dit was zo met de vorige oude digicorder (men raadde ons toen een nieuwe aan) als met de huidige.

Als je een bericht via Twitter post op de telenet account is het altijd hetzelfde lied, check uw kabels...

Aan deze kabels is niets veranderd, soms gaat het soms gaat het niet. Ik zou héél graag willen weten hoe dit komt. Wij betalen 93€ per maand, graag voor storingvrije kijkplezier!

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

geblokt beeld

@Peter68 peter misschien best uitleggen welke modem u hebt en wat en hoe  er is aangesloten enz, ik begrijp dat u een tv box heeft, dus omdat u het voordien ook had moet de oorzaak elders gezocht worden.

Jos

0 Likes
Peter68
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party!

geblokt beeld

Een witte recente telenet modem, connectie gebeurt door powerplugs...

Vermoed dat daar misschien het probleem zit?

Want dit zijn dan weer geen recente en twee verschillende (twee van telenet + 1 “andere”).

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

geblokt beeld

@Peter68 zal niet bij u alleen zijn, ik heb de laatste weken ook wel wat last van blokvorming. TN claimde dat ze alle kabels moesten vervangen bij de installatie, heeft dus weinig uitgehaald. (wat ik al verwachtte)

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

geblokt beeld

@Peter68Ben je een tester van de nieuwe tvbox of heb je een digicorder met harde schijf? 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Peter68
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party!

geblokt beeld

Een recente (zwarte) met HD...

0 Likes
Peter68
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party!

geblokt beeld

Zou een rechtstreekse aansluiting tussen modem en digicorder met data kabel soelaas bieden?

Heb soms echt de indruk dat er niemand echt op de hoogte is van de actuele problemen met hun digitale tv.

Of zou dit bewust zijn?

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

geblokt beeld


@Peter68@  schreef:

Een recente (zwarte) met HD...


Je had je vraag gesteld op het bord van de nieuwe tvbox, vandaar mijn vraag. Ik heb het ondertussen verplaatst voor je.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

geblokt beeld


@Peter68@  schreef:

Zou een rechtstreekse aansluiting tussen modem en digicorder met data kabel soelaas bieden?

Heb soms echt de indruk dat er niemand echt op de hoogte is van de actuele problemen met hun digitale tv.

Of zou dit bewust zijn?

 


Bewust problemen veroorzaken of niet oplossen heeft geen nut voor telenet hoor 🙂

 

Je hebt het over 2 verschillende zaken. Opnames en terugkijktv.

Om opnames te kunnen kijken is er geen aansluiting tussen de modem en de digicorder nodig dus storingen in opnames hebben daar alvast niets mee te maken. Of je moest het hebben over opnames delen: een opname van een digicorder kijken op een andere digibox/corder, dan heb je wel internetverbinding nodig en kan het daar wel aan liggen.

 

Blokjes wijst in de meeste gevallen op een signaalprobleem. Het signaal komt door de coaxkabel. Als de problemen bij de vorige digicorder dezelfde waren als bij deze zal het vermoedelijk niet aan de digicorder zelf liggen. Heb je soms ook blokjes bij live-tv?

 

Voor Terugkijktv heb je wel een internetkabel nodig maar de beelden komen alsnog via de coaxkabel binnen.

 

Heb je de coaxkabel aan beide kanten al eens goed aangeduwd (of eventueel al vervangen)?

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

geblokt beeld

@Wheng @Peter68 het probleem zit misschien vroeger (de kast voor de modem waar telenet binnen komt) heb het in het verleden ook eens gehad, 1 van de coax kabels maakte daar slecht contact.

Jos

0 Likes
Peter68
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party!

geblokt beeld

En een slecht signaal ligt dus altijd aan de coaxkabel?

Kan het signaal dat hier aankomt soms niet té zwak zijn?

Ik wil maar zeggen, en dat zeg ik al “duizend” keren, aan de fysieke installatie (kabels etc...) veranderd er nooit iets. Niemand komt aan die kabels, dus die zitten nog steeds goed in.

Wanneer een signaal zwak binnenkomt en zo opgenomen wordt heb je dus ook blokjes...

En om op je vraag te antwoorden, live komt het ook voor dat er blokjes zijn.

Bij sommige zenders meer dan andere. 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

geblokt beeld


@Peter68@  schreef:

En een slecht signaal ligt dus altijd aan de coaxkabel?

Kan het signaal dat hier aankomt soms niet té zwak zijn?

Ik wil maar zeggen, en dat zeg ik al “duizend” keren, aan de fysieke installatie (kabels etc...) veranderd er nooit iets. Niemand komt aan die kabels, dus die zitten nog steeds goed in.

Wanneer een signaal zwak binnenkomt en zo opgenomen wordt heb je dus ook blokjes...

En om op je vraag te antwoorden, live komt het ook voor dat er blokjes zijn.

Bij sommige zenders meer dan andere. 


Ligt zeker niet altijd aan de coaxkabel maar wel meestal 🙂  De coaxkabel is ook ongeveer het enige wat je zelf kan nakijken he.

Het is trouwens niet omdat er niets verandert aan de fysieke installatie dat het daar niet aan kan liggen...

 

Wanneer je het niet alleen bij opnames hebt maar ook bij live-tv zal het al niet aan de harde schijf liggen. Je digicorder is ook al omgeruild en het probleem is gebleven dus zal het niet aan de digicorder liggen.

Dus dan ligt het aan het signaal. En dat kàn inderdaad aan de binnenhuisbekabeling liggen maar het signaalprobleem  kan uiteraard ook van buitenaf komen.

 

Als je zeker bent dat je kabels in orde zijn bel je best naar de klantendienst om een technicus te sturen.

Wanneer het signaalprobleem van buiten komt of aan de NIU ligt is de interventie gratis. Ligt het toch aan de binnenhuisbekabeling dan is deze betalend.  De kabel die van buiten bij je binnenkomt komt eerst toe in die NIU (versterker/verdeler). Van die NIU gaat er een kabel naar de modem en kabel(s) naar de tv's of naar kamers waar tv's staan. Die kabels van de NIU naar de tv's zijn jouw kabels.



    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.