Beantwoorden
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

kabelltv vraag...

heb deze middag op mn werk een vraag gekregen van een collega over het kabel abbonnement,

hij is verhuisd onlangs en ze hebben een orange tv en internet abbo genomen met dus ook digitale tv erbij.

nu zouden ze op hun tv op de slaapkamer digitaal willen kijken met een ci module van telenet en nu vroeg die mij of die dan 2 keer moet betalen voor zijn kabel abbonement of 1 keer omdat het via dezelfde kabel gaat en dus al digitaal kijkt via die kabel.

heb hem daar geen antwoord op willen geven omdat dit nu een moeilijke zaak is

het is maar pas een maand of 4 dat orange opereert via de kabel en er is niet zoveel info over.

weet er iemand het antwoord?????

ze zouden een ci module nemen omdat ze prime zouden willen op die ci module om films te kijken omdat het vod nog niet werkt bij orange.

weet er iemand een antwoord???

een 2de orange box van 9€ is geen oplossing omdat er geen vod is en ze dit de eerste maanden

nog niet verwachten bij orange.

0 Likes
6 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

kabelltv vraag...

om digital tv te kijken bij telenet te kijken heb je een analoog signaal nodig ongeacht of je deze al hebt via orange

dus maw

16.50€ voor kabel

aankoop eenmalig van ci+ 69€

paly more 24.95€

dus maandelijks 40.45€ +-

daarbovenop de orange factuur

 

wens  hem een warme welkom terug bij Telenet 🙂

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

kabelltv vraag...

Je kan enkel een Telenet CI+ module laten registreren als je een kabeltelevisie-abonnement hebt van Telenet.

 

master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

kabelltv vraag...

ok zal het zeggen,

toch raar dat men het via dezelfde kabel doet,bijna dezelfde zenders hebt enkel andere codering op de kabel en je mag ook nog eens dubbel betalen.

zal hen duur grapje worden zo.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

kabelltv vraag...

Groene, rode, zwarte of wat dan ook kleur van electriciteit komt ook via dezelfde kabel en je kan ook maar bij 1 klant zijn.

Hier kan je wel klant zijn bij 2 maar dan betaal je daar ook voor.

Daarom is er ook het systeem van netwerk ID's op de kabel. Nu is dat bvb voor Telenet 22 voor Orange weet ik het niet maar nu wordt dat automatisch ingesteld door de boxen. Als Orange ooit ook een CI+ module uitbrengt dan zal je ook het netwerk ID moeten ingeven zodat die kan zoeken bij welke provider je aangesloten bent.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

kabelltv vraag...

dat weet ik van die netwerkcodes,is niet echt een reden om dubbel te betalen voor kabel 😉

dat word op de tv zelf ingesteld en is enkel voor de juiste zenderlijst te krijgen,

dat kan je dus ook als je orange alleen hebt.

heb eens zijn tv laten scannen digitaal en die kon ook nog steeds de vrt zenders digitaal zien zonder het telenet abbo.

dus eigenlijk klopt uw uitleg niet als ik dit mag zeggen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

kabelltv vraag...


@master-magic01 schreef:

dat weet ik van die netwerkcodes,is niet echt een reden om dubbel te betalen voor kabel 😉

dat word op de tv zelf ingesteld en is enkel voor de juiste zenderlijst te krijgen,

dat kan je dus ook als je orange alleen hebt.

heb eens zijn tv laten scannen digitaal en die kon ook nog steeds de vrt zenders digitaal zien zonder het telenet abbo.

dus eigenlijk klopt uw uitleg niet als ik dit mag zeggen.



Het digitaal signaal zit op de kabel samen met het analoge signaal. Er zijn naast de zenders van de VRT nog een aantal zenders die je zal kunnen ontvangen. Die zijn simpelweg niet gecodeerd. Dus is de netwerkcode nodig om te kijken bij wie je een abonnement hebt en die betreffende provider laat dan de zenders al of niet door.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes