Beantwoorden
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Hallo,

 

Ik kreeg een uurtje geleden een zéér verwarrend antwoord van de Telenet Helpdesk dus probeer ik het hier even.

 

1 TV in living, kabel Telenet, Wi-Fi telenet , digicorder Telenet

 

Nu willen we:

 

een 2de tv in een kamer waar reeds coax aanwezig is, maar ik wil daar ook interactiviteit en alles hetzelfde als bij de TV in de living (dus kunnen opnemen, pauzeren, terugspoelen, TV-theek, TV-gids,...) dus compleet zelfde plaatje als in de living.

 

VOORAL wil ik GEEN extra kabels trekken.  Aangezien er al coax is was dit niet nodig volgens mij indien ik voor Powerline kies?!?  De dame vd helpdesk beweerde dat ik nog steeds kabels moet trekken... .

 

Is het niet zo dat ik enkel een Powerline aan de Niu moet hangen en een Powerline in de andere kamer + een digibox - digicorder?

 

Waar kijk ik over?

 

Alvast vriendlijk bedankt!

0 Likes
41 reacties
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Mijn telenet internet is Wi-Fi trouwens.  Ter info.

0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Vrees dat ik toch geen geluk heb gehad met de Devolo's die op zolder lagen.

Ik heb Wi-Fi van Telenet en de Devolo 550+ Duo is dat niet.

Of doet dit niks terzake?

 

Anyway...tlukt niet ze te pairen.

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Je moet ook een UTP kabel aansluiten van de Telenet modem naar één van de powerlines. Je kan een WiFi signaal niet gebruiken om een Powerline aan te sluiten, het moet gaan om een bekabeld netwerk.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@Niels

 

dat begrijp ik, maar ik heb perfect met een UTP de Powerline aan de Telenet Modem gehangen.

 

Maar ik zit nu bvb met mijn laptop wireless op het internet.  Wi-Fi dus.

 

Maar met die Telenet Modem zal ik dus geen connectie kunnen maken op dit soort Powerline? 

Maar wel met de Wi-Fi Powerlines?  Pffff...daar ben ik nu net niet zo happig op owv zwak signaal enzo... .

 

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@GertVDH,

 

Dus als ik het goed begrijp is dit jouw opstelling:

 

Telenet Modem                    Powerline 1                  Powerline 2                   TV               Laptop

                                  |------------------|*****************|-------------------|

      |+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++|

 

------ = Kabel

****** = Elektriciteitsnet

++++ = WiFi

 

Klopt dit?


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@Niels

neen

 

Telenet modem rechtstreeks op (geen Smart)TV living met een digicorder ertussen.

Telenet modem zorgt ook voor Wi-Fi op bvb mn laptop of op mn smartphone/tablet...aan de andere kant van mn huis is dit wi-fi signaal zeer zwak, zo zwak dat ik daar met al deze toestellen eigenlijk nog amper op internet geraak.

Achteraan mijn huis bevindt zich dus ook die andere Smart TV die ik reeds aangesloten heb aan de coax en waar ik dus reeds zenders kan hebben zoals Eén, Canvas...maar niet VTM, etc etc.

Graag wil ik dus daar ook interactiviteit zoals ik hier in de living heb (tv gids, tv-theek etc) en alle andere zenders uiteraard ook.

Ik dacht dit op te lossen met de Devolo 550 Duo+ die ik hier toevallig ooit via een miskoop nog had liggen, maar ze lijken dus niet geschikt?

 

Bedankt om je wat te ontfermen over dit "probleem".

Ik weet dat het éénvoudig op te lossen is door UTP kabels te trekken naar die plaats (2 denk ik?) maar mijn wederhelft is daar geen fan van en het is eigenlijk in ons huis ook niet echt evident.  Zolder erg moeilijk toegankelijk enzoverder... .

 

Thx.

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@GertVDH

Die Powerlines dienen net om te vermijden dat je moet breken in je huis.

Als je de volgende opstelling zou volgen, dan zou het moeten werken volgens mij:

 

Telenet Modem          Devolo 1                Devolo 2          Smart TV

              |--------------------|   |**************|    |--------------|

              |------------------|                                             |--------------------|

                                      Digibox Voor                                                          Digibox Achter

 

------ = UTP kabel

****** = Elektriciteitsnet


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Heb je al eens geprobeerd om die powerlines in 2 stopcontacten te steken in dezelfde kamer. Of om een stroomblok naast elkaar?

Indien ze goed geconnecteerd zijn zouden er op zijn minst 2 lampjes moeten groen branden op beide PWL. Het lampje van de stroom en het lampje van de netwerkconnectie. Het 3e lampje werkt maar als je een toestel verbindt via UTP kabel.

Is dat hier ok dan zou dit ook moeten werken als ze wat verder van elkaar af zitten. Indien dit niet zo is moet je niet verder zoeken want dan is de connectie op je electriciteitsnetwerk niet OK. Verschillende stroomfasen kan 1 van de oorzaken zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@Niels

Begrijp ik je laatste schema juist dat er vanuit de Powerline niet alleen een UTP moet lopen naar de Telenet modem maar dat er nog een 2de moet vertrekken naar de Digicorder?  Dat heb ik namelijk nog niet gedaan.  Maar de modem is natuurlijk wel verbonden met de Digicorder hé... .

0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Bedankt voor je antwoord @igvfer maar ik heb maar 1 led op die Devolo's 550+.

 

Ik zal wel eens proberen wat je zegt, maar ik vermoed dat dit sowieso niet gaat lukken eigenlijk... .

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@GertVDH

 

Inderdaad, vanuit je Devolo 2 moeten er 2 UTP kabels vertrekken. Eén naar de Smart TV voor de Smart functionaliteit en één naar de Digicorder voor de interactiviteit van de Digicorder. Je kan er ook (tijdelijk) voor kiezen om geen Smart functionaliteit te hebben op je TV, dan moet er geen UTP kabel naar de Smart TV.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@Niels

 

Maar ik bedoel bij mn "oude" installatie

 

Devolo -> modem

Devolo -> Digicorder

 

Op zich is de modem met de digicorder verbonden hé dus onrechtstreeks is het dan Devolo -> modem -> Digicorder

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@GertVDH

 

Dat gaat geen verschil maken. Dat geeft het probleem niet.

 

Klein vraagje ... Er staat bij uw nieuwe installatie toch geen router tussen hè? Daarmee bedoel ik een lijn van de Devolo 2 naar de Router en van daaruit naar de Digicorder en TV. 


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Ok.

 

Dus Devolo 1 gewoon 1 UTP naar de Telenet modem.  Net gezien dat er vanuit die modem een utp vertrekt naar de digicorder.

 

Devolo 2 UTP naar Smart TV & UTP naar Digibox (die ik morgen pas ga halen)

 

Maar er was hier iemand die zei dat het met deze Devolo's niet zou gaan omdat ik Wi-Fi heb qua Telenet Internet en deze Powerlines zijn er geen met Wi-Fi hé... .

 

Nope, geen router.

 

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Die opstelling klopt.

 

Dat Wi-Fi verhaal, maakt niet uit. Wi-Fi powerlines hebben dezelfde functionaliteit als jouw Devolo's maar Wi-Fi Powerlines kunnen dan achter in de kamer nog extra Wi-Fi uitzenden.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes