Beantwoorden
Gino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Pionier It's your seventh party!

zwart scherm

Beste,

 

Volgend probleem doet zich regelmatig voor :

Plots krijg ik een zwart beeld. Even digicorder afzetten en opnieuw opstarten : terug beeld voor enkele seconden. Daarna terug zwart. Soms krijg ik terug beeld als ik in het menu ga, bv tv-gids, opnames, ... Maar na een 20-tal seconden valt het beeld opnieuw uit. Het geluid blijft wel werken. Dus klank zonder beeld.

 

Volgende heb ik reeds geprobeerd : alle kabels uitgetrokken en opnieuw ingestoken, digicorder half uur zonder stroom gezet, via menu instellingen digicorder herstart, alles afgelegd aan de modem (tv, telefoon, internet, ...) en opnieuw opgestart, HDMI-kabel in andere uitgang op tv gestoken (hdmi1 & 2), scartkabel in andere ingang gestoken, andere scartkabel gebruikt.

 

Probleem doet zich voor zowel via scart als via hdmi.

 

Dit heb ik niet dagelijks. Soms werkt alles een 3-tal dagen perfect, soms 2 dagen na elkaar niet. Soms lukt het een 4-tal uren niet, en daarna terug wel. Soms krijg ik een hele dag zwart beeld.

 

Iemand een oplossing aub? Bedankt.

0 Likes
3 reacties
Brechtb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Yelo Play-app voor Windows? Twee handen vol! It's your eighth party! Goed gevonden!

zwart scherm

Dit is geen signaal of kabel probleem. Ligt puur aan de decoder. Ik zou deze gaan omruilen in een Telenet Center

0 Likes
r3con
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

zwart scherm

Het is de bedoeling de digicorder aan te sluiten met ENKEL de scart of ENKEL de HDMI...

 

Ik zou tevens proberen een andere HDMI kabel te gebruiken.

0 Likes
crimino
Freshman Alleslezer
Berichten: 15
Twee handen vol! It's your eighth party! Goed gevonden! Mooi, mooi!

zwart scherm

Hoi Gino,

 

Dit lijkt me idd een zuiver decoderprobleem. Je hebt in ieder geval al een heel arsenaal aan dingen geprobeerd die veel fouten uitlsuiten. Gewoon even langsgaan met je decoder in een telenet service center.

Best eerst even bellen naar de klantendienst. Ik weet dat er ook een speciale reset-code is die ze in een allerlaatste "wanhoopspoging" gebruiken. Maar dan ben je ook wel ALLES kwijt wat erop staat. 

 

Nu ja, als je naar het servicecenter gaat en je krijgt een nieuwe omdat hij defect is ben je ook alles kwijt dus ja...

 

Welk type decoder heb je? Als je niet het type vindt (op het etiket of in het menu) kijk dan evenn op deze pagina: http://klantenservice.telenet.be/content/wat-zijn-de-technische-specificaties-van-de-telenet-decoder...

 

succes !

0 Likes