Beantwoorden
AmauryV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

2e Netwerk (ubiquiti) achter Telenet-router

Hey iedereen

 

Ik heb hier thuis een Home-assistant server lopen en wil graag een apart netwerk opzetten zodat alles op mijn eigen netwerk loopt en niet via de telenet toestellen die de rest van gezin gebruikt. Ik heb een USG met een switch en poe AP. hoe moet ik de USG best instellen en moet ik extra instellingen steken in de telenet Router?

 

Alvast bedankt, Groeten

Tags (2)
0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2e Netwerk (ubiquiti) achter Telenet-router

Zo'n situatie dus:

HGW Telenet 192.168.0.1 --> router WAN IPadres 192.168.0.99 (iets tussen 2 en 99), --> LAN netwerk 192.168.1.0.

Wil je de Home assistant bereiken vanuit het Telenet netwerk dan zal je de nodige poorten moeten openzetten in je UBiquity.

Wil je echt van buitenaf je Home-assistant server bereiken zal je in "Mijn Telenet" dezelfde poorten moeten open zetten naar het WAN IP adres van de router (192.168.0.99) en het voorgaande blijft gelden.

Dit in de veronderstelling dat je de gewone zwarte of witte HGW met de 4 gele poortjes hebt.

Heb je de nieuwste e-modem/router dan kan je uw eigen router een publiek IPadres laten toekennen via de pass-through poort. Maar dan zal je ook de poorten moeten openzetten als je uw server wil bereiken vanop het internet of je Telenet netwerk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes