Beantwoorden
iLLuSion_xGen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

3 netwerken naar 1 SSID brengen

Hoi,

 

Ik ben juist verhuist en heb wat problemen met mijn wifi ontvangst, daardoor heb ik 2 routers gebruikt om zwel in de living als vanachter in de kamer goede ontvangst te hebben.

 

In het bergkot staat mijn Telenet router, in de kamer een TP-Link Archer C7 en in de living een ASUS RT-AC88U.

 

De ASUS router is eigenlijk het hart van m'n netwerk, alles is aangesloten op deze router.

De TP link zou ik willen gebruiken als AP/Bridge.

 

Even schetsen:

Telenet -> WAN TP Link

Telenet -> WAN ASUS router (DMZ is ook ingeschakeld hier)

 

Nu is het probleem dat ik graag 1 SSID netwerk zou willen omdat ik Plex en access tot de NAS zou willen maar dit lijkt me niet zo eenvoudig en ik krijg geen verbinding op de TP-Link als ik dit doen.

 

Wat ik al heb gedaan:

Op TP-Link de SSID naar dezelfde als m'n ASUS gemaakt met ook hetzelfde paswoord.

Op de TP-Link de DHCP server uitzetten.

 

Ook nog even vermelden dat het niet mogelijk is om de ASUS rechtstreeks met de TP-Link te verbinden aangezien er maar 1 kabel in de muur geraakt nl. Telenet-> ASUS router.

 

Is dit mogelijk of is het beter om gewoon een AiMesh/ASUS AP te kopen?

 

Hartelijk dank alvast

0 Likes
2 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

3 netwerken naar 1 SSID brengen

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/FAQ-Hoe-stel-ik-mijn-router-in-als-Access...

 

Hier heb je misschien iets aan?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

3 netwerken naar 1 SSID brengen

Eerst even een vraag. Zijn beide routers met een kabel verbonden naar de Telenet HGW? Of eventueel HGW --> router1 --> router 2?

In elk geval op beide routers de verbinding met het internet verbreken. Je maakt verbinding met je eerste router via een UTP kabel naar PC of laptop. Je gaat in het menu van de router en verander eerst het netwerk in 192.168.0.0. Dat is hetzelfde netwerk als dat van Telenet. En je geeft de router IPadres 192.168.0.2 met default gateway 192.168.0.1. Opslaan en je zal vermoedelijk de verbinding verliezen maar geen nood, eventjes de kabel eruit en er terug in en je kan terug aan de slag maar nu moet je naar IP 192.168.0.2 surfen om op de menu te geraken. Nu kan je de SSID en paswoord gelijk zetten met dat van je Telenet HGW. Opslaan en dan schakel je DHCP uit. Opslaan.

Nu maak je connectie van de Telenet router met de kabel naar deze router maar wel op de LAN poort, niet op de WAN poort.

Voor router 2 zelfde procedure maar je geeft de router IPadres 192.168.0.3 met default gateway 192.168.0.1.

Van DMZ moet je je niets aantrekken die moet in mijn Telenet blijven staan op 192.168.0.0.

Je kan nu ook deze 2e router via een kabel verbinden met de HGW van Telenet via de LAN poort of je kan naar een LAN poort op de 1e router gaan.

Maakt niet uit. Je hebt nu 1 netwerk 192.168.0.0 met default gateway 192.168.0.1 en 192.168.0.2 als adres van je 1e router en 192.168.0.3 als adres van je 2e router. Ingeval je iets wil veranderen in de settings.

Een beetje werk die je niet overhaast mag doen. Maar je hebt dan een groot Wifi netwerk. Een client zal afhankelijk van het toestel rapper schakelen van het ene AP naar het andere. Maar als je even de verbinding verbreekt en opnieuw aanzet zal je altijd op het sterkste AP aangesloten worden.

Nog even vermelden.
De NAS geef je bijvoorbeeld IPadres 192.168.0.11. Zo blijf je uit de DHCP range van Telenet. En de NAS sluit je best bekabeld aan op je dichtstbijzijnde router/AP.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.