Gelukkig Nieuwjaar!

Onze beste wensen voor iedereen! Hier blikken we even terug naar het afgelopen jaar en kijken we vooral ook uit naar een fantastisch 2026 met jullie op De Netweters.
Beantwoorden
vb1
Experienced Beetjesweter
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

360° Pod is er niet, alleen geeft Telenet aan van wel

Hallo Netweters,

Ik zit met een vreemd probleem rond Telenet 360 pods en hoop dat iemand dit kan verklaren of gelijkaardige ervaringen heeft.

Situatie/achtergrond
In 2024 zijn wij overgeschakeld naar de toen nieuwe 360 modem & pods, maar daarbij hebben we veel wifi-problemen gehad. We hebben toen meerdere 360 pods getest en één pod teruggebracht naar de Telenet-winkel waar we die hadden opgehaald. Op dat moment was er een storing in hun systeem, maar ons werd verzekerd dat de terugname wel geregistreerd zou worden.

Fast forward naar vandaag (16/01/2026)
Op onze afrekening zie ik dat we voor 3 pods betalen, terwijl we er maar 2 in huis hebben. In MyTelenet en in de netwerktopologie staan inderdaad ook 3 pods:

• 2 actieve pods

• 1 niet-actieve pod (vermoedelijk degene die we in 2024 hebben teruggebracht)

Contact opgenomen met Telenet, maar zij zeggen dat die pod nooit is teruggebracht, waardoor ze deze niet kunnen verwijderen of de kosten terugstorten.

Wat ik vreemd vind
In MyTelenet zie ik volgende gegevens bij de gehuurde toestellen:

• Actieve 360 pod 1 – besteldatum: 22/04/2024

• Actieve 360 pod 2 – besteldatum: 04/04/2025

• Niet-actieve 360 pod – besteldatum: 06/05/2024

Wanneer ik kijk naar wanneer de pods laatst online zijn geweest:

• Actieve pod 1: 16/01/2026

• Actieve pod 2: 16/01/2026

• Niet-actieve pod: 08/01/2024

Die niet-actieve pod zou dus laatst online geweest zijn vóór de besteldatum, wat mij onmogelijk lijkt.

Mijn vraag aan jullie

• Is het technisch of administratief mogelijk dat een 360 pod “laatst online” staat vóór de besteldatum?

• Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt en hoe is dat opgelost?

Ik dreig nu €60 restwaarde te moeten betalen voor een pod die ik niet bezit, of blijven betalen voor een toestel dat niet bestaat. Alle tips of inzichten zijn welkom.

Alvast bedankt!

2 reacties
luc55
Experienced Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Je bent best dat je melding doet via de link 

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

Leg het verhaal uit zoals je hier doet met zo veel mogelijke info 

Is nu wel een tijdje geleden dat is niet goed maar je kan proberen 

Lukt het niet kan je nog contact nemen met de ombudsdienst telecom

Laat het niet te lang aanslepen de boete is veel goedkoper dan de maandelijkse huur 

En dan ben je er van af 

marcel3X
Freshman Meerweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Goed bezig!

De laatste Pod is nooit geactiveerd, dus heeft bij jullie niet gefunctioneerd, vandaar die datum, is waarschijnlijk de productiedatum.

normaal krijg je bij de Telenetwinkel toch een schriftelijk bewijs van terugname, koop gewoon een router, Wifipods zonde van de huur...