Beantwoorden
FreshOreo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Acces point traag wifi/internet

 Beste netweters

 

Sinds kort heb ik al namelijk een probleempje met mijn Accespoint.

 

De wifi verbinding is superslecht, de 5ghz is echt niet optimaal (traag) en de 2.4ghz is niet eens bruikbaar (super super traag).

 

Eerst dacht ik dat het misschien lag aan mijn toestel (Iphone 7) maar het probleem gebeurd ook bij andere familie leden.

 

Ten tweede ik gebruik mijn PC op de 3de verdiep dus had de technieker de accespoint op de 2e verdiep geplaatst en de router ligt op de 1ste verdiep. 

 

Dus draadje naar boven van router naar acces point en daarna nog 1 draadje naar boven voor mijn PC.

 

Het probleem hier is dat alles wel

goed werkt qua internet, maar ik heb Fiber 200 en we hebbe recent net de fiber 400 besteld. Ik heb een speedtest gedaan met kabel van accest point en Download snelheid kwam amper boven de 90mbps terwijl ik fiber 200 heb en ik kon zweren dat ik met de technieker het hebben getest na installatie en we kwamen wel tot aan 200mbps.

 

Heb al is de router en acces point uit de stekker gehaald en terug erin, heeft niet geholpen wifi blijft slecht.

 

Voor het kabel snelheid heb ik nog niet een rechtstreekse verbinding geprobeerd met de router.

 

kan het zijn dat mijn acces point defect is?

 

het is een acces point van telenet zelf

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Acces point traag wifi/internet

Misschien is de AP defect maar zoals je zelf zegt ook eens rechtstreeks, bekabeld, op de modem/router testen. Steek gewoon eens het kabeltje die nu op de AP toekomt, komende van de router, rechtstreeks in een PC en doe de test.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FreshOreo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Acces point traag wifi/internet

Ik heb net een directe kabel uitgeprobeerd het was net geen 200 maar 180 mbps dus ik vermoed dat het effectief de AP zal zijn.

 

Ik denk dat ze het gratis zullen omruilen?

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Acces point traag wifi/internet


@FreshOreo@  schreef:

Ik heb net een directe kabel uitgeprobeerd het was net geen 200 maar 180 mbps dus ik vermoed dat het effectief de AP zal zijn.

 

Ik denk dat ze het gratis zullen omruilen?


Voor Fiber 400 is dit dan nog redelijk traag....

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes