Beantwoorden
Xevor
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Apps werken niet op Chromecast via Huawei WiFi AX3

Ik heb problemen met het verbinden van bepaalde apps op mijn Chromecast met google TV en Galaxy S10e.

 

Ik zit op kot, waar een business abonnement actief is (waardoor ik geen modeminstellingen kan controleren of aanpassen) en ik zelf een HUAWEI WiFi AX3 voor wifi gebruik.

 

De apps die niet werken op wifi zijn:

Delhaize, Telenet TV, Disney+, VRT nu

 

Indien ik mijn mobiele data aanzet, werken deze apps wel, waardoor ik vermoed dat er op een of andere manier problemen zijn met het netwerk op kot zelf, zijnde het mijn Huawei router/acces point, of met de modeminstellingen. Deze apps werken wel zonder problemen op het netwerk thuis (ook Telenet)

 

Ik heb reeds de firewall van de Huawei afgezet, deze opnieuw opgestart en verschillende kanalen/ frequenties geprobeerd.

 

Indien ik deze websites op mijn laptop opendoe (de web-gebaseerde versies), werken deze wel zonder enige problemen.

 

Waar zou dit probleem specifiek kunnen zitten, hoe kan ik dit verhelpen en zijn er eventueel andere dingen die ik nog kan testen?

 

Alvast bedankt,

Sam

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Apps verbinden niet met internet, webpaginas wel

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Apps werken niet op Chromecast via Huawei WiFi AX3

@Xevor  Ik merk dat die Huawei een router is. Router na router kan het probleem zijn. Het kan zijn dat je bepaalde poorten zou moeten openzetten op die router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Xevor
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Apps werken niet op Chromecast via Huawei WiFi AX3

Ik heb de router als acces point ingesteld, waarop alles wel werkte. Hierna heb ik deze terug als router ingesteld en blijft alles plotseling toch werken.

 

Vreemd dat dit zo is, maar alvast bedankt om me in deze richting te duwen!