Beantwoorden
vossie
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Bewakingscamera

Hallo,

 

ik heb net 2 ip camera's van een verschillend merk gekocht (H en Harex) die bekabeld verbonden zijn met een switch. Ik heb ze intussen allebei aan de praat via mijn Synology 415play en ik kan ze ook bekijken via hun respectieve apps op de iPhone.

Ik had de beelden van beide camera's graag samen in 1 app rechtstreeks  vanaf de iPhone kunnen bekijken en dat lukt niet via hun eigen apps. Het kan wel via de app van Synology (DS Cam) zelf, maar dat gaat heel traag, omdat hij eerst via hún servers ook nog gaat.

 

Ik heb dus gezocht naar een third party app en gevonden, CamViews. Daar moeten uiteraard de cams eerst worden toegevoegd en daar loopt het mis omdat ik niet genoeg kennis heb.

 

1 camera zit in mijn netwerk op 192.168.0.165 en de andere op 192.168.0.205

Beiden gaan standaard via poort 80

 

Mijn extern ip is 84.xxx.xxx.xxx

 

Hoe moet ik nu mijn router instellen zodat ik ze extern via de iPhone kan benaderen? En hoe stel ik het vervolgens in op de iPhone? 

Ik heb de andere topics hieromtrent al gelezen, maar dikwijls worden er stappen overgeslagen of is het niet duidelijk genoeg zodat ik het nog steeds niet begrijp.

 

Graag stap voor stap

 

Oh ja:

- in de netwerkgebruikerslijst op de telenetrouter wordt er géén ipv6 adres weergegeven bij de camera's

 - 1 van de fabrikanten heeft ook een ddns: 009gajh.nwsvr1.com

 

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bewakingscamera

Eerste stap:

Op elk van de camera's de standaard HTTP poort veranderen van 80 naar... iets anders zodat ze beiden verschillend zijn. Bijvoorbeeld 7100 en 7200.

Tweede stap:

De 2 camera's elk een vast IP adres geven. Bijvoorbeeld 192.168.0.25 en 192.168.0.27. Blijf onder de DHCP range van Telenet, dus alle IP's tussen 2 en 50 zijn goed.

Derde stap

Portforwarding configureren op je router bvb. poort poort 7100 naar ip 192.168.0.25 en poort 7200 naar IP 192.168.0.27.

Om die DDNS de kunnen gebruiken die er standaard bij is. (009gajh.nwsvr1.com) moet je in de app als bestemming dit adres zetten en ook het poortnummer. Het kan zijn dat dit elk in een apart veld moet. maar het kan ook zijn dat dit per camera op deze manier moet (009gajh.nwsvr1.com:7100) en (009gajh.nwsvr1.com:7200)

Als alles goed is moet je dit nu eens uitproberen.

Ik ga van de veronderstelling uit dat je een Home Gateway modem/router van Telenet hebt.

De uploadsnelheid van je beelden is afhankelijk van de resolutie (hoe hoger hoe trager) het aantal beelden  dat je tegelijk wil doorsturen (1 of 2) en uiteraard de uploadcapaciteit van je abonnement. Met een Fiber 200 met een upload van 20 Mbps zal je uiteraard minder last hebben dan met een basic internet van 3 Mbps.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
vossie
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Bewakingscamera

Dank voor dit duidelijke antwoord!

 

De beide camera's hebben intussen een vast ip adres onder de dhcp range. de poort van de ene cam heb ik veranderd naar 7100, de andere gaat automatisch naar 80 en die kan niet veranderd worden...? Er staat: 'Service port can't be changed.'

https://nl.aliexpress.com/item/1920-1080P-2MP-ONVIF-2-0-Waterproof-Outdoor-IR-CUT-Night-Vision-P2P-P...

 

Is dat een probleem dat die via 80 gaat?

 

Ik heb vervolgens in de synology nas surveillance station de instellingen aangepast en die verbind probleemloos.

 

De poorten in de router (DOCSIS 3.0 met Fiber 200) heb ik open gezet zoals u beschreef.

 

Wanneer ik nu probeer te verbinden via die standaard ddns op de iPhone, zoals u beschrijft,  krijg ik: connection failed.

 

ik blijf het een beetje vreemd vinden dat ik niet gewoon via mijn extern ip adres de camera's kan benaderen... Kan dit niet? Hoe moet dit dan worden ingesteld ?

 

dus 84.xxx.xxx.xxx ...

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bewakingscamera

U krijgt een publiek IP adres via Telenet en als je geluk hebt blijft dit lange tijd hetzelfde maar voor hetzelfde geld heb je morgen een ander. Daarom die DDNS servers. De software op je camera's zorgt er voor dat je DDNS server altijd het juiste publiek IP adres heeft om correct naar door te sturen.

Het is de portforwarding die ervoor zorgt dat je verzoek bij de juiste camera komt maar als je router en zowel poort 80 naar IP 49 en naar IP 50 ziet staan kan hij dit niet uitvoeren. Toestellen communiceren via poorten (kanalen) en dat zijn er 6536. Bij overeenkomst is poort 80 het kanaal waar HTTP mee verwerkt wordt.

Dus daarom DDNS en daarom voor iedere camera een aparte poort.

Over die standaard DNS in de camera? Moet die niet geactiveerd worden?

Anders neem je een account bij No-IP of dyndns, kan je dit gelijk voor de 2 camera's gebruiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes