Beantwoorden
Mattvh111
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

CV8560E packet loss tijdens online gamen

Sinds een 2-tal weken heb ik deze nieuwe modem (om 1gb snelheden te gebruiken). Sindsdien heb ik veel problemen tijdens het online gamen (connecties verloren etc). 
WinMTR toont packet loss:

Mattvh111_0-1678653116990.png

 

Situatie: telenet modem in bridge modus met erachter asus AX86U. PC bekabeld aangesloten op asus router.

Wat kan het probleem zijn? Evt firmware van cv8560e die nog geupdate moet worden?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: cv8560e packet loss

0 Likes
5 reacties
Mattvh111
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

CV8560E packet loss tijdens online gamen

Nog een WinMTR naar een blizzard server (veel problemen tijdens het spelen van overwatch 2):

Mattvh111_0-1678653524950.png

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

CV8560E packet loss tijdens online gamen


@Mattvh111  schreef:

 

Wat kan het probleem zijn?


Ik veronderstel een upgrade van een EuroDOCSIS 3.0-modem naar EuroDOCSIS 3.1.

De nieuwe EuroDOCSIS 3.1-technologie is veel storingsgevoeliger en stelt hogere eisen aan de coaxbekabeling.
Het internetsignaal wordt nu over een andere frequentieband op de coaxkabel gestuurd.
Als je last hebt van packet loss ontvangt de modem mogelijks een verstoord coaxsignaal.

De coaxkabel vanaf de straat naar de netwerkverdeler (NIU) en de coaxverbinding naar je modem moeten dus aan de huidige normen voldoen en correct aangesloten zijn.
Telenet garandeert uitsluitend een storingsvrij signaal met coaxkabel van het type FRNC6 of FRNC TRI6. (Of vroeger PVC6)
De aftakkabel vanaf de straat moet van het type PE6 of PE TRI6 zijn.
Voor langere afstanden heb je dikkere coaxkabels nodig, alle informatie daarover vind je in de Telenet-werfbrochure.
Je kan dus best eens nakijken of je binneninstallatie conform de richtlijnen van Telenet is geïnstalleerd, de uitleg daarover vind je vanaf bladzijde 30.

Je kan ook je modem vanop afstand laten testen via de Telenet-klantendienst. Als Telenet een signaalprobleem vaststelt, zal een Telenet-technicus ter plaatse het coaxsignaal moeten komen uitmeten en zal de modem en/of (onderdelen van) de coaxaansluiting moeten vervangen worden.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

CV8560E packet loss tijdens online gamen

Ik moet zeggen heb sinds 2 weken ook de CV8560E Docsis3.1 en gebruik coax e5 voor binnen.

2 kids die uren gamen.Ondervinden geen enkel probleem.Ik zou geen andere modem willen.De CV8560E is razend snel,

Haalt vlot de snelheid die ze adverteren.Dat kon ik helemaal niet zeggen bij m'n vorige provider.

0 Likes
Ex-Netweter
 

CV8560E packet loss tijdens online gamen

Oké, ik zie jouw WinMTR afbeeldingen nu pas.

Ik zie uitsluitend packet loss op het Telenet-netwerk: op dD5E0CBAA.access.telenet.be en dD5E0F91A.access.telenet.be

Dus geen packet loss op de Telenet-modem.

Iemand anders heeft op dezelfde hop dD5E0F91A.access.telenet.be ook packet loss: https://www.netweters.be/t5/WiFi/Packeloss-bij-het-gamen/td-p/158897

Alleen Telenet kan dit oplossen. Bijna zeker een probleem met de signaalkwaliteit op het Telenet-coaxnetwerk.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

CV8560E packet loss tijdens online gamen

De 2 kids hebben hier in elk geval geen klagen wanneer ze aan het gamen zijn.

Zoals eerder aangehaalt ze razen met hun games en de CV8560E over het net.

Het Coax netwerk(lang niet overal beheerd door Interkabel) is hier TOPPY.

https://www.speedtest.net/result/d/bf6a3226-8562-4bda-9846-d2adc43627c9

0 Likes