Beantwoorden
MichaelDeglein
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Coax-aansluiting nodig voor Telenet-installatie?

Hallo

ik verhuis binnenkort en heb gezien dat er geen coax aansluiting is de verkoper vertelde mij dat deze niet nodig is maar ik weet dat de modem van Telenet deze wel nodig heeft of is dit ook niet meer nodig 

alvast bedankt

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Coax aansluiting

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

Coax-aansluiting nodig voor Telenet-installatie?


@MichaelDeglein  schreef:

Hallo

ik verhuis binnenkort en heb gezien dat er geen coax aansluiting is de verkoper vertelde mij dat deze niet nodig is maar ik weet dat de modem van Telenet deze wel nodig heeft of is dit ook niet meer nodig 

alvast bedankt


Als je klant van Telenet wil worden/blijven, dan is een coax aansluiting absoluut noodzakelijk:

  1. Er moet een binnenkomende coax aansluiting zijn vanop straat:
    • Hier wordt de Telenet NIU en modem op aangesloten.
    • Zonder binnenkomende coax, geen Telenet (internet, TV).
  2. Ook de binnenbekabeling met coax noodzakelijk (coax vanaf NIU naar TV toestel):
    • Hier wordt de Telenet TV-Box of digicorder op aangesloten.
    • Zonder coax binnenbekabeling, geen TV.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Coax-aansluiting nodig voor Telenet-installatie?

@MichaelDeglein  Een verkoper die dringend opleiding nodig heeft of die een xDSL lijn wil verkopen, maar dan moet je wel een telefoonlijn hebben die binnenkomt. Daar komt mijn haar van recht en krullen mijn tenen. Al even erg als een architect die beweert dat je geen coax en UTP meer moet leggen omdat alles via Wifi kan. Zulke mannen moeten ze eens een week op strafkamp steken met een slechte Wifiverbinding.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MichaelDeglein
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Coax-aansluiting nodig voor Telenet-installatie?

Je kan toch ook via yuggo dan heb jelle toch geen binnenbekabeling nodig zo heeft telenet mij verteld 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Coax-aansluiting nodig voor Telenet-installatie?


@MichaelDeglein  schreef:

Je kan toch ook via yuggo dan heb jelle toch geen binnenbekabeling nodig zo heeft telenet mij verteld 


Dat klopt, aan jou om het risico te nemen om alles draadloos te doen met alle gevolgen van dien. Heb je al eens alle topics gevolgd over slechte Wifi, slechte streaming, casting enz.?  Bespaar niet op een kabeltje, dat kan zuur opbreken achteraf. Het is niet de eerste nieuwbouw dat ik zie waar de Wifi ( en bij uitbreiding 3G, 4G, 5G) met moeite van de ene kamer naar de andere geraakt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Coax-aansluiting nodig voor Telenet-installatie?

Zelfs met Yugo heb je toch een Telenet modem nodig (voor het internet signaal) die op zijn beurt Coax nodig heeft ? Of zie ik dit verkeerd ?

Met Yugo heb je dan eigenlijk geen digicorder/box meer nodig (dus geen coax in die kamers waar je tv wenst te kijken), maar Coax blijft nodig om het Internet binnen te brengen, niet ?  

 

klantenservice/je-stapt-over-naar-yugo-wat-verandert-er-voor-jou/

"

INTERNET

Om van je abonnement te kunnen genieten, moeten we eerst een Telenet-modem bij je thuis installeren. 

"

 

Ex-Netweter
 

Coax-aansluiting nodig voor Telenet-installatie?

@kve2002 , juist. De Coax komt binnen in je huis naar de verdeler en van daar naar de Telenet modem. En voor Yugo klanten stopt het daar. Die gaan dan verder, draadloos of via utp naar je mediastreamer/tv.

 

Mvg

Yves

0 Likes
Ipskamps
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Coax-aansluiting nodig voor Telenet-installatie?

Ik heb een tiental meter liggen in een wachtbuis ... Varsenare

0 Likes