Beantwoorden
Jannemwoan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Configureren poorten Remote Desktop

Ik heb Remote desktop ingesteld op mijn computer (poort 3389) en deze computer maakt gebruik van wifi ipv Ethernet. Vervolgens heb ik de huidige gegevens (IPv4, DNS, etc) overgenomen en ingesteld als static ip. Wat moet ik als externe- en interne poort zetten alsook wat bij protocol?

0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

Configureren poorten Remote Desktop

Protocol: TCP en UDP (Beide)
Interne poort: 3389
Externe poort: 3389

0 Likes
Jannemwoan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Configureren poorten Remote Desktop

Het is enkel mogelijk om de externe poort met een streep te werken. Moet dit dan 3389 - 3389 worden en wat met de firewall bescherming?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Configureren poorten Remote Desktop

Op de pc zal de firewall van de PC zal die poort opengezet zijn als je remote desktop connectie hebt mogelijk gemaakt.

Op de router open je een gaatje (die specifieke poort) in je firewall om externe verbinding toe te laten. Maar omdat dit een gekende poort is, is dit niet echt veilig te noemen, alhoewel je op de PC natuurlijk ook moet inloggen via pincode of paswoord. Dus die moeten ook in orde zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes