Beantwoorden
JeroenFFF
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

DDNS asus router RT-AC5300

Allen, 

 

Ik wou achter mijn telenet modem een eigen router plaatsen die wat meer functionaliteit heeft.

Dit is de ASUS RT-AC5300 router. Kan je makkelijk een VPN mee opzetten, NAS en... van asus krijg je een eigen hostname toegewezen indien je een dynamic IP hebt  (DDNS client). Prachtig toch?

 

Hier is de vraag over, indien ik deze router achter mijn telenet  router plaats, en ik enable hier de DDNS client op, gaat dit dan uberhaut werken? Want normaal plaats je deze router aan de WAN kant.

 

Is het uberhaut mogelijk? 

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

 

J.

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DDNS asus router RT-AC5300

Moet je gewoon uitproberen. Een VPN verbinding maak je op een bepaalde poort afhankelijk van de toepassing die je gebruikt. Dus je zal eerst die poort(en) moeten forwarden naar het VAST IP-adres dat je aan uw router toekent aan de WAN zijde. Zoiets als 192.168.0.2 en dan uw VPN server configureren op uw router . Die router zal dan een netwerk maken in de range 192.168.1.0. Die 1 kan alles zijn tussen 1 en 254 afhankelijk van uw router. Als je dan een verbinding maakt zal je zien dat de client een 2e IP adres krijgt in de range van uw router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.