Beantwoorden
Ex-Netweter
 

DHCP ranges veranderd ?

Ik dacht altijd dat Telenet interne adressen uitdeelde binnen een bepaalde range : 100-254, en dat ze 50-99 gebruikten voor eigen toestellen. En je kon dus tot .49 gebruiken om statisch IPs toe te kennen in je netwerk.

 

Echter, sinds een paar maand lijkt dat niet meer zo te werken bij mij. Helpdesk verwees me door naar Netweters, want ze konden zelf niet helpen (eigenlijk begrepen ze het probleem niet).

 

Ik zie momenteel in alle 3 de ranges IP adressen toegekend worden aan mijn eigen devices, vb .40, .41, .65, .70, .118, .154.

 

Is dat iets dat gewijzigd is, of is er effectief een probleem met de DHCP van mijn HGW (heb zo een recente witte) ? 

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7783
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DHCP ranges veranderd ?

Normaal gezien gebruikt Telenet DHCP zoals jij het eerst uitlegt. Met uitzondering van een 4-tal adressen maar dan alleen voor Telenet in home toestellen zoals extra AP's, WiFi powerlines. Mogelijks zijn ze veranderingen aan het doorvoeren. Het stond in elk geval op de planning dat er een en ander zou veranderen aan de software via de HGW. Ik ondervind geen problemen. Maar ik heb dan ook geen of weinig toestellen die een IP adres krijgen via DHCP buiten tablet en smartphone.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes