Beantwoorden
surfer_jerre
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

DMZ werkt niet bij pfSense firewall

Hallo,

 

ik gebruik een pfSense firewall die achter mijn Telenet Home Gateway zit.

pfSense WAN adres staat op een vast ip. Op Mijn Telenet zet ik dan de DMZ naar het IP van mijn pfSense. Helaas blijkt dit niet te werken, en moet ik alle poorten apart forwarden. Maw de regels afzonderlijk werken, dmz niet. Ik moet dus en feite alles dubbel forwarden nu (1x op mijn telenet en 1x in mijn eigen firewall). Ik weet niet of dit nog een bug is met de nieuwe Docsis 3.1E modems, of een bug is in mijn telenet. Is er iets dat ik nog kan aanpassen? Ik weet niet of het mogelijk is om de huidige modem te swappen met een EMTA modem? Dan is het probleem helemaal opgelost.

 

Alvast bedankt!

0 Likes
2 reacties
surfer_jerre
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

DMZ werkt niet bij pfSense firewall

Net de nieuwe bridge functie ontdekt! Zo kan ik mijn pfSense een rechtstreeks ip geven ipv achter de DHCP van de HGW te zitten.

MAC adres van mijn pfSense WAN interface in het bridge veld in Mijn Telenet gestoken, pfSense op DHCP gezet en ik krijg een 178.*.*.* adres. Nog beter dan DMZ, zeer blij met deze functie, zo hoef ik ook geen EMTA te plaatsen.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DMZ werkt niet bij pfSense firewall

@surfer_jerre  Eigenaardig, dit zou normaal moeten werken. Geen idee wat er mis is. Maar een regel die apart aangeduid is staat automatisch niet meer in DMZ. Als je bvb poort 80 forward naar een ip adres 192.168.0.20 dan wordt die poort uit de DMZ gehaald die bvb naar 192.168.0.30 verwijst.

En ook als je een DMZ zone aan duidt niet vergeten om helemaal onderaan op wijzigingen opslaan te klikken.

Edit: net gezien dat je zelf al tot een logische oplossing bent gekomen maar je had niet vermeld dat je de nieuwste docsis 3.1 met mac pass trough had.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes