Beantwoorden
Vieke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

DMZ werkt niet meer ?

Hey guys;

 

Ik gebruik al jaren de DMZ instellingen van mijn Telenet om al mijn binnekomend verkeer door te sturen naar mijn eigen router (WNDR3700V2). Hierop heb ik dan mijn portforwarding ingesteld.

 

"Plots" werkt dit niet meer en ik heb geen idee waarom.

 

Als ik DMZ uitzet (door UPNP op te zetten); en daar alle poorten doorstuur naar mijn eigen router; werken ze wel.. 

 

Ik heb de Telenet router al tich maal gerest en zelfs terug op fabrieksinstellingen gezet maar DMZ wil maar niet werken. 

 

Iemand een idee ? 

 

EDIT; oké; gek; misschien ken ik er zelf toch niet genoeg van; na wat geklooi met een VPN merk ik dat portwarding enkel niet werkt op wanneer ik lokaal probeer te verbinden met de toestellen. 

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DMZ werkt niet meer ?

Dus ik begrijp dat je een VPN opzet naar een VPN provider ergens ter wereld.  Dan is het logisch dat je lokaal niet meer kan verbinden want alles gaat naar buiten via je VPN. Als je terug op je lokaal netwerk wil geraken werkt dat zoals je op iemand anders zijn lokaal netwerk wil geraken. Je moet eerst naar zijn publiek IP adres en dan via Portforwarding naar het interne adres. En daar loopt het dan mis.

Je zou een moeten proberen of het wel lukt als je via je VPN verbinding zou proberen om jouwpubliekIPadres:poort een van je services wel zou kunnen bereiken.

Uw verbinding volgt dan die route:

jij --> VPN tunnel --> VPN provider --> jouw publiek IPadres --> DMZ naar jou router ---> poort ---> service.

Want dit gaat niet:

jij --> VPNtunnel --> VPN provider ---> Private adress ( 192.168.0.x of zoiets)

Hopelijk speelt de NAT loopback je hier geen parten op de Telenet modem/router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vieke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

DMZ werkt niet meer ?

Hey igvfer;

 

Nee; sorry; ik heb me denk ik niet hellemaal duidelijk gemaakt.
Ik heb die VPN enkel even gebruikt om een test te doen. Enkel om te testen hoe alles werkte buiten mijn eigen netwerk. Standaard gebruik ik geen VPN.

 

Er zijn een aantal diensten op mijn netwerk die ik gekoppeld heb aan URL's; zoals BVB Plex en VNC, ...

bvb:

sub.site.be = myip:correctport
plex.mysite.be = 88.88.88:32400

vnc.mysite.be = 88.88.88:5900
etc.

 

Als ik deze gebruik buiten mijn eigen netwerk; zoals bvb op kantoor, werkt alles oké;

als ik deze probeer ge gebruiken binnen mijn eigen netwerk lukt het niet meer (tot voor kort wel).

als ik de interne ip's gebruik ipv mijn extern ip lukt het wel maar dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk. (bvb 192.168.x.x:32400 verbind me wel met Plex intern, maar dan uiteraard werkt dat extern niet.)

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DMZ werkt niet meer ?

@Vieke  Als ik het zo uitgelegd zie heeft het inderdaad te maken met die ondertussen beruchte NAT loopback te maken.

Als je vanaf je eigen netwerk via DDNS wil verbinding maken loopt je verbinding zo:

PC --> eigen netwerk ---> router/modem ---> DDNS ---> modem/router --> eigen netwerk -- NAS server of iets dergelijks. En hier loopt het mis in de Telenet modem/router.

Als je gewoon intern verbinding maakt loopt het zo:

PC -->eigen netwerk -->NAS server

PC kan ook tablet of smartphone zijn via WiFi.

Dus als je via je DDNS naamt werkt passer je eigenlijk 2 keer de modem/router en loopt het daar mis dat die uitgeschakeld wordt.

Wat kan je daar aan doen? Niets eigenlijk. Het is aan Telenet om die bug in de modem/router op te lossen.

Of toch wel. Je huidige modem/router inwisselen voor een modem only en een eigen router te zetten.

Het is al meerdere keren aan bod gekomen maar nog niet opgelost.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DMZ werkt niet meer ?

@ViekeZie ook deze topic

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/HGW-crasht-bij-NAT-loopback-verkeer/m-p/7... 

 

Gelijkaardig probleem met onderaan de oplossing????????



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.