Beantwoorden
Fsaelens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pionier Pageturner! It's your seventh party!

Er is een "soft" reset om middernacht en 5u

Ik moet er voor zorgen dat ik rond middernacht niet game want klokslag 12u valt mijn internet even weg. Idem rond 5u smorgens. Het daaropvolgend bereik is plots erg slecht van 4 streepjes naar  1, soms geen. Dit sleept gemiddeld zo'n 30 minuten aan. 

0 Likes
3 reacties
MVa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Er is een "soft" reset om middernacht en 5u

Soft reset van ... - uw modem? - uw digicorder? - uw router?
0 Likes
charles
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Er is een "soft" reset om middernacht en 5u

Dus, met streepjes bedoel je Wifi?

 

Dat zou niets moeten te maken hebben met je actuele internet.

Als u de router van telenet hebt, dan is het een probleem van je router, maar als je een eigen wifi bokje hebt, moet je eens kijken in de opties van het bakje en kijken naar QoS (Quality of Service) waar men soms een optie hebben om elke dak op een zekere uur te herstarten.

 

TL;DR

Als je wifi uit de Telenet router komt, vraag om een nieuwe. De mijne cast  zelf geen internet meer over wifi.

Als je je eigen wifi repeater hebt, is het heel waarschijnlijk een optie of storing.

 

C.

0 Likes
Fsaelens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pionier Pageturner! It's your seventh party!

Er is een "soft" reset om middernacht en 5u

Bedankt voor de feedback, met het "internet" geef ik uiteraard aan dat het wifi is. Het is wel degelijk de wifi router, nu heb ik toevallig ook connectie met de wifi van de buren (ook telenet) en die hebben hetzelfde probleem. Mijn idee is dat het van telenet zelf afkomstig is, dat die specifiek die uren kiezen omdat het overschakeld van nacht naar dag tarief. 

0 Likes