Beantwoorden
Wim4G
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

External IP of 4G modem/router

Hallo,

 

Ik ben in het bezit van een TP-Link Archer MR400 (gelijkaardig aan MR200) 4G modem/router.

Ik heb een Telenet Kong Surf abonnement, en dat werkt perfect om te surfen vanaf het netwerk achter de modem/router, via de simkaart (3G/4G).

 

Mijn probleem: ik zou graag de modem/router extern beheren, alsook een webcam die achter de router zit remote kunnen bekijken.  Daarvoor zet ik typisch een 'virtual server' op in de instellingen van de modem, en zorg ervoor dat de port forwarding correct is.  Ook DDNS is ingesteld.

 

Dit werkt echter niet.  Vreemd genoeg is het WAN-IP van de modem niet hetzelfde als het public IP dat ik krijg van whatsmyip.  Ik heb andere mensen gezien met hetzelfde probleem, maar zonder oplossing. In een andere post heb ik gezien dat iemand meldde dat Telenet een extra NAT toepast voor 4G.  Deze toepassing zou eventueel afhankelijk zijn van het gebruikte APN.

 

Kan iemand hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Wim 

0 Likes
1 reactie
Wim4G
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

External IP of 4G modem/router

Update: ik ben al iets dichter bij een oplossing.  Een behulpzame dame bij de klantendienst wist mij te vertellen dat het APN mobile.internet.be is (en niet zoals ik gebruikte telenetwap.be).  Met dit nieuwe APN is het extern IP en het IP dat de modem rapporteert hetzelfde. (woohoo)

 

Wanneer ik echter van extern de modem met zijn publiek IP probeer te benaderen, lukt dit niet.  Ook een tracert naar het publieke IP blijft hangen op iets zoals dD5E0FAAD.access.telenet.be.

 

Iemand enig idee?

Alvast bedankt,

Wim