Beantwoorden
Gehrke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geen toekenning ip adress via dhcp voor solaredge

Recent hebben we een solaredge omvormer voor zonnepanelen via wifi trachten te koppelen aan het internet via de telenet modem.

 

Nu kan ik wel een wifi connectie  tot stand brengen maar de omvormer kan geen connectie maken met de server en bij nazicht wordt er geen ip adress weer gegeven in de dhcp gegevens enkel een dns server.

 

 

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7775
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen toekenning ip adress via dhcp voor solaredge

Wifi connectie te zwak op die plaats? Je kan op die plaats misscien wel coneectie maken met je laptop ofzo maar dat wil niets zeggen. De radiokaart of antenne in je omvormer kan te zwak zijn om een een deftige connectie te maken. Oplossen via PWL (powerlines) al of niet Wifi zou ik zo zeggen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wietse
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf!

Geen toekenning ip adress via dhcp voor solaredge

Hallo Gherke, heb je dit probleem inmiddels kunnen oplossen? Ik heb exact hetzelfde probleem en zou graag weten hoe het bij jou verholpen is.

Mvg, Wietse

0 Likes
Wietse
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf!

Geen toekenning ip adress via dhcp voor solaredge

Het is bij ons inmiddels opgelost. Ter info, het was een verkeerde installing in de setup van de SolarEdge omvormer, niet van de router. Mocht iemand hetzelfde tegenkomen, bij mij is het verholpen door de installateur opnieuw verbinding te laten maken met de omvormer met de SetApp app en onder het menu 'communications' te kiezen voor de juiste verbindingsmodus. In mijn geval LAN, terwijl WIFI aangevinkt stond. Door dat te corrigeren was het probleem verholpen.