Beantwoorden
MarcDeLombaerde
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Heb ik een dynamisch of een fixed IP adres?

Ik heb een 'normale internet' aansluiting bij Telenet.

Laatst hadden we een discutie over het IP adres, dit zou dynamisch zijn, maar mensen stellen vast dat bijna altijd hetzelfde blijft. Is dit zo? Wanneer en hoe wordt het IP adres bepaald (dus geen fixed ip) Ik wil van buiten uit een camera opname, bekijken, en moet een vast ip adres hebben volgens de leverancier, volstaat mijn normale aansluiting of moet ik voor de optie fixed ip adres en dus voor een business aansluiting gaan?

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Heb ik een dynamisch of een fixed IP adres?

@MarcDeLombaerde  Het is dynamisch en het blijft bij Telenet, inderdaad, lang hetzelfde. Maar om dit eventueel op te lossen zoals voor het bekijken van camera's thuis gebruik ik en met mij zoveel anderen een DDNS provider (NoIp, DynDNS, DuckDns en zoveel andere). Je kan dit meestal al instellen in je camera zelf. Op die manier wordt je publiek IPadres automatisch geupdated als het zou veranderen.

Maar dat is niet alleen voor camera's maar ook als je een eigen webserver, photocloud of iets dergelijks runt.

En uw leverancier, is een sukkel als hij beweert dat je een vast IP moet hebben. Ik heb semi professionele camera's van Hikvision en geen vast IP adres.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.