Beantwoorden
Tom1977
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe correct poorten openen via Mijn Telenet?

hallo,

 

Ik ken maar weinig van netwerken.

Omdat een bepaalde game niet werkt online (Forza 4, maakt gebruik van de Teredo service waar waarschijnlijk het probleem zit), heeft hun customer service mij gezegd om een aantal poorten te openen. en mijn service provider te contacteren.

Sinds ik niet weet hoe heb ik telenet klantendienst gebeld en die wisten het ook niet. Behalve mij naar de pagina loodsen waar ik dit kan doen.

Op de vraag wat elke term betekent zoals intern/extern/ beginnend/eindigend kwam het antwoord dat ze het ook niet weten... En toen nog veel meer nutteloos doorverwijs naar dezelfde klantendienst die mij naar telenet doorverwees. Echt ongelofelijk.

Anyway.

Ik begrijp ondertussen al dat als ik een poort wil openen ik gewoon in alle 3 de vakjes het poortnummer ingeef juist? En dat dan doe met elke poort die ik wil openen.

Maar dan is mijn vraag, bij IP, moet ik daar iets ingeven of is dit al standaard op mijn IP gezet?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Poorten openen?

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe correct poorten openen via Mijn Telenet?

@Tom1977  De poorten die je wil openen moet je vermelden. Bijvoorbeeld poort 5643, ik noem maar iets.

Eerst en vooral het IP adres van het toestel waarop de game server draait. Dat zal iets zijn in de zin van 192.168.0.X. Daar maak je best een vast IP adres van in de range tussen 192.168.0.10 tot .99. Zo blijf je uit de Telenet DHCP range.

En dan vul je in Dat IP adres, externe beginpoort 5643, externe eindpoort 5643, interne beginpoort 5643, interne eindpoort wordt automatisch ingevuld. Dan kies je voor de zekerheid beiden, maar het kan ook zijn TCP of UDP maar dat moet je in de handleiding vinden, en Actief. En helemaal onderaan Opslaan of wegschrijven of bijwerken.

Iemand die naar je server wil moet dan je publiek Ip adres gebruiken met eventueel het poortnummer.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tom1977
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe correct poorten openen via Mijn Telenet?

Eerst en vooral het IP adres van het toestel waarop de game server draait. Dat zal iets zijn in de zin van 192.168.0.X. Daar maak je best een vast IP adres van in de range tussen 192.168.0.10 tot .99. Zo blijf je uit de Telenet DHCP range.

 

??? Wat bedoel je daarmee? ik weet dat elke pc een eigen IP adres heeft. That's it. Ik heb geen idee op welke server die game draait.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe correct poorten openen via Mijn Telenet?


@Tom1977  schreef:

Eerst en vooral het IP adres van het toestel waarop de game server draait. Dat zal iets zijn in de zin van 192.168.0.X. Daar maak je best een vast IP adres van in de range tussen 192.168.0.10 tot .99. Zo blijf je uit de Telenet DHCP range.

 

??? Wat bedoel je daarmee? ik weet dat elke pc een eigen IP adres heeft. That's it. Ik heb geen idee op welke server die game draait.


Eventjes misbegrepen maar dan nog. Het IPadres van uw PC of toestel waarmee je gamed krijgt dit waarschijnlijk via DHCP. Dus als je modem uitvalt ofzo kan het zijn dat je straks een ander IPadres hebt. Dus als je dan die poorten opent naar een IP adres maar het adres verandert dan sta je terug op af. Maar ik vraag mij af waarom je poorten zou openen als je op een externe server speelt. Maar het principe dat ik heb uitgelegd blijft hetzelfde.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes