Beantwoorden
sb013621
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe internet beperken op tijdstippen voor toestel

Beste netweters,

 

Hoe kan ik op de Telenet modem een  soort "uurrooster" instellen voor bepaalde MAC adressen?

Onze zoon heeft dit week-end zo'n 214 GB aan films "gestreamed" op zijn laptop en tot een stuk in de nacht  naar films gekeken.

Praten heeft geen zin dus zoek in naar een middel om zijn internet gebruik te beperken tot bepaalde uren. Zijn Mac adres te bannen lijkt me te drastisch vermits hij voor school ook internet nodig heeft.

Ik herinner me van oude Belgacom ADSL modems dat die zo'n tijdschema hadden ingebouwd en vraag me af of die optie ook bestaat bij Telenet.

Op "Mijn Telenet" zijn er maar een aantal beperkingen mogelijk zoals MAC adres filtering en firewall rules... 

Vermits jullie de lokale webserver van de router niet beschikbaar maken vermoed (vrees) ik dat ik een "Fing box" zal moeten aanschaffen en wachten tot de "schedulling" optie beschikbaar word.

 

Enige suggestie ... of beter een oplossing?

 

Groetjes

 

Tags (2)
0 Likes
16 reacties
Marogi
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
YEAH! CAPSLOCK DAY! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe internet beperken op tijdstippen voor toestel

Ik wou aangeven dat de spellingsvernagelaar.. van het merk Netgear "niet geauthoriseerde" had gemaakt @$@%#^

Marogi
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
YEAH! CAPSLOCK DAY! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe internet beperken op tijdstippen voor toestel

Hi Bjørn. Mijn pubers hebben geen telenetlogin.. dus het is bij ons thuis goed af te schermen qua wierde etc. Buitenshuis kunnen ze van iedere ere WiFi gebruik maken. Ik gun het dan ook van uit dat het probleem "thuis niet van de schermen te krijgen"  het enige probleem was. Op je eigen router die je achter die van Telenet zet kun je ook poorten of protocollen uitzetten of specifieke websites. Maar je moet t niet te gek maken. Als t whizzkids zijn vinden ze daar ook wel weer een oplossing voor.... Maar dat vind ik dan wel weer leuk. Zet ze aan t denken