Beantwoorden
Steved
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Hoe internetaansluiting voorzien in alle kamers.

Hallo,

 

Ik voorzie in de toekomst om mijn netwerkverdeler en Hgw modem te laten verplaatsen naar de toekomstige bureau. Van daaruit zou ik willen de utp kabels naar mijn verschillende aansluitpunten brengen. Voor de coax heb ik al een oplossing. De bedoeling is enkel om in de verschillende ruimtes eventuele digitale televisie en internetverbinding voor bv pc.  Ik voorzie in sommige kamers 1 aansluiting bv: keuken en andere bv slaapkamers 2. In totaal kom ik aan max 12 aansluitingen.

Vermits de opstelling in de bureau komt wil ik die zo compact mogelijk houden. Ik heb al wat rondgeneusd en ik denk te kiezen uit twee opties als deze werken natuurlijk, vandaar mijn vraag.

1) Internet via Hgw ( 3+1 aansluitingen) naar een switch (9 aansluitingen) vanuit de switch naar mijn punten in de verschillende kamers.

2) Idem als 1 maar van de switch naar een patchpaneel en dan naar de verschillende kamers.

 

Kan iemand me zeggen wat de voor nadelen zijn van mijn opstellingen. Of doe ik het beter nog anders, gelet op mijn verwachtingen en nood aan een compacte opstelling.

 

Alvast bedankt.

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe internetaansluiting voorzien in alle kamers.

@Steved  In wezen heb je geen patch panel nodig voor dergelijke beperkte aansluiting. Je gaat die aansluitingen vermoedelijk toch niet gebruiken voor telefonie. Ik zou gaan voor een 16 poort- switch, kwestie om wat overschot te hebben.  Die zijn al redelijk compact.

Met een patchpanel heb je een extra toestel en je kan eventueel mooier de aansluitingen wegwerken maar je zit vooraan toch nog altijd met je kabeltjes die van je switch naar je patchpanel moeten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steved
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Hoe internetaansluiting voorzien in alle kamers.

Igvfer, bedankt voor je antwoord. Die switch na mijn Hgw is geen probleem qua verbindingssnelheid etc ... ?  Hebt u enig idee wat ik best aanschaf van switch en worden deze al dan niet aangesloten op een stopcontact ?

 

Thx 

0 Likes
jonas005
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe internetaansluiting voorzien in alle kamers.

Ik zou zoals aangegeven ook gewoon voor de switch gaan. Bekijk wel goed de specificaties van de switch in verband met de snelheid. Je hebt snel een goedkope switch vast die maximaal 100mb/s doet, maar voor goed te zitten zou ik gaan voor een switch die aan 1000mb/s of 1Gb/s kan vlammen, dan gaan je lokale toestellen (mits een Cat6 ethernet kabel) zeer snel met elkaar communiceren!

 

Veel plezier aan de upgrade!

 

Edit: deze hebben ook een electriciteitsaansluiting nodig (stopcontact)