Beantwoorden
Trig
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe portforwarding instellen voor een game?

Beste,

 

Ik probeer een dedicated server in te stellen voor een game. Ik heb een static ip ingesteld en een poort gekozen, maar slaag er niet in om mijn traffic te forwarden naar deze poort. 

Bij het formulier om te forwarden heb ik de poort al ingegeven bij de externe als bij de interne, maar bij geen enkele werkt het. 

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het port forwarden werkt? 

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe portforwarding instellen voor een game?

@Trig  Via "Mijn Telenet" doe je het zo:

Beginnend links geef je het IPadres van het device waarop uw toepassing draait. Vermits de eerste 3 blokjes al ingevuld zijn moet je enkel het laatste invullen.

Als er maar een poort moet geforward worden dan vul je in externe beginpoort: het poortnummer.

Externe eindpoort: hetzelfde poortnummer.

Interne eindpoort: hetzelfde poortnummer

Protocol: Kies voor "Beide" tenzij je zeker weet dat het enkel TCP of enkel UDP moet zijn.

Als laatste zet het vakje op Aktief

Helemaal onderaan links moet je op wegschrijven of opslaan klikken en dan zou je de melding moeten krijgen dat de aanpassingen doorgevoerd zijn.

Als het een toepassing is die je laat draaien op een Windows computer moet je ook nazien in Windows defender of in de firewall/antivirus software of de poort daar ook wel degelijk open staat.

poortforward02.PNG



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.