Beantwoorden
ThomasP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

IP camera kan niet met wifi telenet router verbinden

Dag Netweters,

 

Ik heb 2 IP cameras gekocht die ik via wifi zou willen verbinden met mijn telent router om dat beelden op te slaan op een NAS en remote te kunnen zien. Zolang de camera's verbonden zijn via ethernet kabel werkt alles naar behoren. Maar de camera's willen maar niet verbinden met de wifi (momenteel tijdens set-up slechts 1m afstand tussen router en camera dus signaal zou het probleem niet mogen zijn).

 

Als ik probeer met een hotspot van mijn gsm dan verbinden ze wel...

 

Zou het kunnen dat er een setting in de router de camera's blokkeert?

 

Cameras: Reolink RLC-511W

 

Alvast bedankt!

Rgds, Thomas

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
ThomasP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

IP camera kan niet met wifi telenet router verbinden

Ik heb het antwoord zelf net gevonden. De telenet router heeft een gecombineerd 2.4 en 5 GHz netwerk. De cameras kunnen wel werken met beide 2.4 en 5 GHz, maar blijkbaar hadden ze last dat deze gecombineerd waren in 1 netwerknaam. Heb het opgesplitst en het werkte meteen.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP camera kan niet met wifi telenet router verbinden

@ThomasP  Ik veronderstel dat je in de settings van de camera geraakt. Onder een tab device settings zie je een tab  Wifi settings. Daar al geprobeerd?

Anders moet je er voor zorgen dat je 2 aparte wifi netwerken hebt als je via de Telenet modem/router gaat. Enerzijds de 2.4 en anderzijds de 5.0 Mhz. Aparte SSID bijvoorbeeld thuis24 en thuis50. Want het kan zijn dat uw camera alleen op 2.4 GHz kan connecteren.

Maar in lek geval als je kan doe het via UTP. Iedere deftige inbreker heeft een toestelletje om je wifi onklaar te maken en meteen je camera's.

 

Edit: Ik ben net te laat zie ik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.