Beantwoorden
Ex-Netweter

Ik kan met de laptop geen verbinding meer maken

Ik kan met de laptop geen verbinding meer maken met mijn thuisnetwerk nadat Telenet een nieuwe modem installeerde : de instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk , via homespot heb ik dan weer geen probleem .

als ik de lijst met verbindingen open krijg ik in plaats van 5 groene balkjes een rood kruis , 

weet er iemand een oplossing aub

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Nieuwe modem is een Nieuwe SSID met een nieuw paswoord. Staat vermeld op je modem  Router. Dus al je device onieuw configureren. Om dit in de toekomst te vermijden verander je via mijn telenet je SSID en paswoord naar iets dat je zelf wil.

Als je in de toekomst een andere modem krijgt dan ga je terug naar mijn.telenet en verander je dat weer in je eigen SSID en paswoord en al je devices werken als vanouds. Dan moet je geen 3 smartphones, 2 tablets, 2 printers, 3 laptops, mediaservers, sonos, TV's  (lijst is onberperkt natuurlijk Gefrustreerde smiley) herverbinden.

Ik vind het jammer dat een technieker die dat installleert niet meer uitleg geeft. Al is draadloze verbinding maken een basiskennis om te computeren.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

De basiskennis is aanwezig , op alle andere toestellen was het geen enkel probleem enkel die ene laptop wil niet meer samenwerken met het thuisnetwerk , inkrijg geen mogelijkheid om de instellingen zelfs maar te veranderen 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Oei, dan kan je maar 1 ding  proberen. Dat is de adapter eens uitschakelen. Laptop volledig uitzetten. Opnieuw opstarten en de wifi adapter opnieuw opstarten en kijken wat er gebeurt. Werkt het niet dan kan je nog altijd een Wifi Stick aankopen om via de USB poort te werken. Goedkoper dan een herstelling .

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes