Beantwoorden
Rbu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Instabiele verbinding tussen nas en tv

Ik kijk thuis veel opgenomen films en series, deze staan allemaal op een Synology NAS DS412+.

Deze NAS is verbonden via mijn thuisnetwerk met de televisie zodanig dat het mogelijk is om de inhoud van de NAS te bekijken op de TV. Dit heeft zeer goed gewerkt tot voor kort. Op onregelmatige tijdstippen toont de TV " Geen verbinding met de servert". Ik moet dan via het keuze menu van de TV terug manueel conectie maken met de NAS en als alles goed gaat kan ik de verder kijken. Het kan zijn dat zich dat meerdere keren herhaald  maar ook dat het zich niet voordoet. Ik heb reeds veel geprobeerd maar ben ook maar een leek ( maar dan wel een handige). Kan iemand mij op weg helpen dit euvel te verhelpen.

Bedank 

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Instabiele verbinding tussen nas en tv

Bij mij komt direct de vraag op: Bedrade of Wifi verbinding? Bedraad is nu eenmaal veel stabieler dan Wifi. Maar soms kan het bij bedraad ook eens nodig zijn om je RJ45 connectie na te kijken. Je bent het soms niet wijs waarom een contactje soms na hele tijd niet meer naar behoren werkt.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rbu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Instabiele verbinding tussen nas en tv

Mijn NAS staat samen met een digibox, twee computers en een printerserver, via een Netgear GS108v3 PRO SAFE 8port gigabite ethernet switch bedraad verbonden met de Telenet modem.

De televisie, de digicorder, de blue ray speler, de videorecorder en de huis cinema installatie via een tweede Netgear GS108v3 PRO SAFE 8port gigabite ethernet switch via een Telenet Power Line verbonden met de Telenet modem.

U spreekt over slechte contacten in de connecties van de netwerkkabels, maar hoe kan ik dat controleren.

Groetjes 

Rbu

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Instabiele verbinding tussen nas en tv

@Rbu  Hier is in mijn ogen de zwakke schakel de PWL verbinding tussen uw switch, waar TV en andere toestellen op zitten,  en de modem. Temeer dat daar op die manier meerdere toestellen gebruik van maken. Je kan van een signaal via PWL nauwelijks eenzelfde kwaliteit verwachten als bedraad. Het moet al heel sterk meezitten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rbu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Instabiele verbinding tussen nas en tv

Hey

Ik ben even aan zoeken geweest in vorige onderwerpen, en heb daar gelezen over het IP adres van mijn NAS.

Er zou meer stabiliteit zijn als mijn NAS een vast IP adres zou hebben en dan nog liefst een die eindigt op .50 en hoger maar lager dan .100. Ik heb dat geprobeerd en voor een tweetal dagen liep alles vlot, geen verlies van verbinding met de server.

Maar dan plots bij het opstarten de volgende dag opnieuw "geen verbinding met server" slechts 2 keer en dan terug geen enkel probleem.

Moet ik misschien ook voor de TV een vast IP adres zetten? allen weet ik niet hoe dat moet.

En dan is er nog het probleem met de PWL verbinding: kan ik deze opdelen, bv twee PWL's om dan het aantal toestellen te ontdubbelen?

Ligt het misschien aan de kabels, nu zijn dat Cat5 misschien opgraden naar Cat6?

HYelp mij aub want dit is een enorm enerverend probleem.

 

Groetjes

Rbu

0 Likes