Beantwoorden
Dennis1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Internet Fiber 200 (Whoppa) max internetverbruik.

Ik heb sinds vorige week Neflix op mijn TV en mijn internetverbruik loopt nogal snel op.

Wat is het max dat ik mag verbruiken per maand want ik vond alleen oude antwoorden van vorig jaar op dit forum.

Bedankt alvast.

0 Likes
5 reacties
JeroenDB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Internet Fiber 200 (Whoppa) max internetverbruik.

Wij hebben wigo 5  (ik veronderstel dat dit overeenkoomt met fiber 200, ivm internet). Wij hebben ook Netflix (2p).  We zitten momenteel in de helft van de facturatieperiode en hebben momenteel 148 GB verbruikt. Dus op een maand kan het oplopen tot 300 GB.  Vroeger hadden we problemen. Na enkele weken zaten we op onze limiet. Toen hebben we Netflix op standaard videokwaliteit (normaal) verbruik gezet. Ben nu opnieuw gaan kijken, bij ons staat die op automatisch nu. Mijn zoon en ik kijken het meest, maar dit is op de laptob en computer. Vroeger kon je zien bij telenet wat men begreep onder normaal verbruik. Maar ik kan nu ook niets meer terugvinden. Blijkbaar is nu onbeperkt echt onbeperkt? Je kan de kwalieit op Netflix op hoog zetten bv. ultra Hd, verbruikt dan 7 Gb/ uur.... Maar ik zie dat verschil zo niet. ... Afijn wij hebben nu toch geen problemen meer met te hoog internetverbruiik.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internet Fiber 200 (Whoppa) max internetverbruik.

Hangt er een beetje vanaf. Als je tijdens de piekuren overmatig streamt wordt je op smalband gezet. Ik geloof dat dit nu 10 Mbps is. Vrije download wil voor Telenet zeggen +- 700 GB per maand. Verbruik tijdens de daluren van 00u tot 11u59 telt voor de helft geloof ik. Moet het nog eens opzoeken.

De link: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-onbeperkt-surfen/



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Internet Fiber 200 (Whoppa) max internetverbruik.

 

DALUREN

  • Middernacht tot 12 uur ’s middags
  • Je surft altijd onbeperkt tegen volledige snelheid

PIEKUREN

  • 12 uur ‘s middags tot middernacht
  • Je surft onbeperkt tegen volledige snelheid. Pas bij verbruik van meer dan 750 GB tijdens piekuren, verlaagt je snelheid tijdelijk naar 10 Mbps in piekuren (tot je Telemeter weer op 0 staat)

 

Kortom, tijdens de daluren mag je zoveel verbruiken als je wil (en telt niet mee voor de limiet van 750 GB). Tijdens de piekuren mag je tot 750 GB verbruiken en als je er over zit wordt je enkel tijdens de piekuren op 10 Mbps gezet.

(https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-piek-en-daluren-bij-een-abonnement-met-onbeper...)


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
Dennis1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Internet Fiber 200 (Whoppa) max internetverbruik.

Dus ik kan 750 GB downloaden zonder daluren inbegrepen?

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Internet Fiber 200 (Whoppa) max internetverbruik.


@Dennis1 schreef:

Dus ik kan 750 GB downloaden zonder daluren inbegrepen?


Correct 😉


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes