Beantwoorden
ThomasT
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Internet onderbrekingen

Hoi,


Al zeker 2 weken last van willekeurige disconnects.

Ik dacht eerst dat het aan Wifi lag dus had die al naar enkel 2.4GHZ gezet op een leeg, vast kanaal. 

Maar ik heb hetzelfde probleem met mijn desktop die aan een UTP kabel hangt.

Ze vallen ook samen weg dus ik vermoed dat het aan modem ligt?


Het is willekeurig, gebeurt soms 10-15 keer per dag en duurt soms maar paar seconden, soms 5 minuten. Erg lastig als je van thuis probeert te werken met veel conference calls. Hele dagen over 4G hotspot begint pijn te doen aan mijn mobiel verbruik.

Signaalsterke over wifi (en draad) is perfect, connectie met wifi blijft (op gsm uitroeptekentje naast wifi symbool) en op laptop hetzelfde, connected - no internet. 
Op de normale momenten haal ik de 300 mbps op kabel en 85 op wifi met ping 10/14 ms. 

De huidige setup heeft ook lang goed gewerkt en er zijn geen wijzigingen gebeurd.

 

 

Setup:

Telenet modem type CH7465LG-TN. 
UTP kabel naar lokale NAS
UTP kabel naar digicorder
UTP kabel naar 1ste verdieping waar een extra access point staat.

Telenet Access point type AP7465CE-TN

UTP kabel naar docking station voor laptop.

UTP kabel naar 2de verdieping waar desktop PC staat.

18 reacties
herrewa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag Star Wars Day

Internet onderbrekingen

Het probleem stelt zicht al een hele tijd waarbij het beluisteren via internet van radiostations, zowel nationaal als internationaal, regelmatig onderbroken wordt door een 'internet connection failure'!

Ik ben al een hele tijd enkele tests aan het uitvoeren op zoek naar de oorzaak. Elke keer een extra toestel/device afgekoppeld om via eliminatie te komen tot de ware dader/oorzaak van de onderbrekingen. De grootste verdachte wordt nu Access Point AP7465CE-TN.

Nu heb ik het Access Point AP7465CE-TN volledig uitgezet en afgekoppeld.

Ik blijf dit testen en laat hier zeker iets weten!

ThomasT
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Internet onderbrekingen

even een update:

 

Zonder enige aanpassing te doen lijken de problemen te zijn opgelost. 

Via draad heb ik helemaal geen onderbrekingen meer, via Wifi soms wel maar daar heb ik de babyphone als schuldige kunnen aanduiden.

Op zich tevreden dat het probleem weg is natuurlijk.

Maar toch ergens frustrerend dat ik niet heb kunnen vinden wat de oorzaak was. 

Want als het morgen terugkomt zou ik nog steeds niet weten hoe ik het moet oplossen...

0 Likes
herrewa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag Star Wars Day

Internet onderbrekingen

Het Access Point AP7465CE-TN is nu enkele dagen op non-actief gezet [uitgezet EN afgekoppeld] en ik heb voorlopig GEEN onderbrekingen vastgesteld! 'Keep the vingers crossed' ...

Het abonnement is al die tijd onveranderd One Up, maar ik heb wel de Safespot-bescherming gedeactiveerd op de modem [via Mijn Telenet/Mijn Diensten/...].

0 Likes
herrewa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag Star Wars Day

Internet onderbrekingen

Update 2: GEEN onderbrekingen meer sinds het verwijderen van het Access Point AP7465CE-TN!

Nu ook gedeactiveerd in 'Mijn Telenet' en straks die 'gratis' rommel terugbrengen naar een Telenet winkel in de buurt!