24751
netweters
|
152350
antwoorden
|
20691
vragen
|
Onlangs hebben vrienden een ebonnement telenet genomen om digitaal tv te kijken, er werd een modem geinstalleerd alhoewel ze geen internetpakket kochten. Als ik bij hen ga kan ik mij aalsluiten op telenethomespot via die modem ? moeten zij iets speciaal doen daarvoor ?
Dag janeway3,
Omdat er geen internetabbonnement is zal er ook geen homespotsignaal uitgezonden worden via de modem. Als ze in het bezit zijn van een internetabonnement krijgen zij de optie om dit signaal in of uit te schakelen.
Nu moet je voor digitale TV ook wel internet hebben dus ik weet niet hoe dat loopt. Als het mogelijk zou zijn, dan moeten zij dit zien via Mijn Telenet bij de instellingen van de modem (draadloos) en dan kan je Homespot aanvinken.
Het is niet nodig om voor digitale TV een internetabonnement te hebben als je geen gebruik wil maken van de mogelijkheden die de interactieviteit van de digicorder/box met zich meebrengen.
Geen internet abbonement is ook geen homespot signaal uitsturen en voor digitale tv heb je geen internet nodig, modem dient in dat geval enkel voor de interactieve diesten!
Ben ik allemaal niet zo zeker van. Wegens het feit dat mijn ouders hun huis uit zijn heb ik al hun abonnementen opgezegd (Internet, dtv, telefonie) Hun modem hangt er nog en staat nog aangesloten. De lampjes branden en de homespot werkt nog altijd. Ten slotte is is er op elke modem van Telenet internet aanwezig, alleen kan je die niet gebruiken omdat je geen klant bent. Maar als je uw browser opent komt je altijd op een pagina van Telenet terecht waarbij je direct klant kunt worden met self starter.
Internet signaal zit er wel degelijk op alleen wordt de deur toe gehouden.
Bovendien doet Telenet er alles aan om zoveel mogelijk modems met homespot te installeren. Wist je dat je voor je 2e verblijf waar je al een kabelabonnement voor TV hebt een preinstall kunt vragen en zonder activatiekost een basic internet kunt laten activeren. Voorwaarde is wel dat je al klant bent voor Internet op je hoofdverblijf.
Telenet wil zijn dekking met homespots zo groot mogelijk maken.
Dus grote vakantie basic internet voor 2 maanden ( 100 GB per maand om Yelo Tv te kijken) , op tijd opzeggen. Terug activeren als selfstarter met de kerstvakantie. terug op tijd opzeggen en evenzo met de paasvakantie. Tussendoor de homespot gebruiken want die is beperkt in volume en gebruikers.