Beantwoorden
Pauliglot
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Netjes! Mooi, mooi! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Kan geen verbinding maken met ander apparaat

Sinds enige tijd kan ik de andere apparaten op mijn LAN niet meer zien. Wanneer ik een poortscan doe (Android: NetScan; Windows: Advanced IP scanner) zie ik enkel het eigen apparaat en de router (Telenet Fiber 100). Ik kan bijgevolg o.a. geen file transfers meer doen (FTP, SMB enz.).

 

Voordien had ik een ouder type modem plus eigen Wifi router. Daarmee was er geen enkel probleem.

Is dit eigen aan de fiber100? Is er een instelling, bijv Firewall rule, om dit probleem te verhelpen?

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan geen verbinding maken met ander apparaat

Dit mag normaal geen enkel probleem zijn voor zover alle apparaten aangesloten zijn op de home gateway van Telenet en in dezelfde IP range zitten namelijk standaard 192.168.0.2 tot 254 voor zover je de range niet hebt veranderd. Je eigen router zit er toch niet meer tussen?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pauliglot
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Netjes! Mooi, mooi! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Kan geen verbinding maken met ander apparaat

Alle apparaten zitten in zelfde IP range (DHCP van Telenet modem). Mijn eigen router is niet meer aangesloten. Ik probeer eens de router te herstarten.

0 Likes
Pauliglot
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Netjes! Mooi, mooi! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Kan geen verbinding maken met ander apparaat

Errata: router herstarten moet zijn modem herstarten

0 Likes
Pauliglot
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Netjes! Mooi, mooi! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Kan geen verbinding maken met ander apparaat

Modem herstarten (power off, 30s wachten, power on) heeft het probleem niet opgelost. Elke pc, laptop, smartphone, tablet ziet enkel zichzelf en de gateway. Maar de apparaten 'zien' elkaar niet. Via 'mijn telenet' kan ik wel de 4 devices zien die momenteel aanstaan. Geen idee in welke richting ik moet zoeken...

0 Likes