Beantwoorden
dekion
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Managed switch niet bereikbaar na HGW

Hallo

 

Om mijn bekabeld netwerk uit te breiden, heb ik een switch geplaatst achter mijn HGW. De switch is een NETGEAR GC110P (cloud managed).

 

Wanneer ik nu probeer mijn switch te beheren, krijg ik de melding dat die niet 'bereikbaar' is. De switch opzich werkt en als ik ipconfig doe op poort rechtstreeks op de HGW en na de switch, krijg ik zelfde 'IP' terug.

 

Is het mogelijk om een cloud managed switch achter HGW te plaatsen of verlies ik hier de funciontaliteit en is de 'cloud managed' gewoon een domme switch achter een HGW?

 

Bedankt voor de hulp

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Managed switch niet bereikbaar na HGW

@dekion  Eerst een vraag. Wat is het IPadres van deze managed switch? Dat zal een adres zijn door de fabriek ingesteld en hoogstwaarschijnlijk niet in de range van je HGW (192.168.0.0).

Dit heb ik gevonden:

 

In het Nederlands:

Windows verkenner (op de balk onderaan dei mapjes klikken)

dan klikken op netwerk

en normaal gezien zal je daar een aantal apparaten zien staan die op je netwerk zijn aangesloten.

Daarop klikken en een browser zal openen.

Als je rechts klikt daarop en dan op eigenschappen klikt zal ook de webpagina van het apparaat terugvinden.

Hier de volledige manual.

Lees vooral ook vanaf pagina 36-37 hoe je een vast IP adres instelt. Dan gebruik je best volgende waarden:

IP: iets tussen 192.168.0.10 tot 99 die je nog niet gebruikt.

Default gateway: 192.168.0.1

subnetmask: 255.255.255.0

Voor IPv6 zou ik de autoconfiguratie doen. Manueel is blijkbaar niet mogelijk.

Prefix vindt je terug onder "Mijn Telenet"/modem/geavanceerde instellingen

Voor uw IPv6 gateway sluit je best uw PC aan rechtstreeks op de modem en doe je cmd/ipconfig /all en je zal er uw gateway zien staan, iets in deze vorm fe80::xxxx:xxxx:xxxx:xxxx

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.