Beantwoorden
Stefaan-me
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! It's your first party!

Mijn Synology NAS web-station

Beste,

Ik gebruik mijn Synology nas met de web-station app om websites te ontwikkelen.
Dit is een beginnende hobby. Ik werk met een CMS zoals Wordpress.
Het is niet de bedoeling om van hieruit de websites te hosten.
Het is momenteel mogelijk om van overal via het internet toegang te krijgen tot deze websites.
Zodanig dat ik niet thuis moet zijn om aan deze websites te werken.
Momenteel is het echter zo dat deze websites toegankelijk zijn via een poort nummer.
Maar ik wens deze websites te bereiken met een hostnaam.

Wanneer ik deze optie echter selecteer krijg ik  een foutenboodschap dat de server onvindbaar is.

Eigenlijk weet ik niet goed hoe ik dit moet oplossen en wie mij kan helpen.
Ik weet het bestaan van bijvoorbeeld compudoc voor gewone computer problemen. Maar bij wie kan ik terecht met deze technische problematiek?

Bovendien, bij het zoeken naar een oplossing kwam ik terecht bij de DNS server app.
Maar deze maakt gebruik van poortnummer 53 en het blijkt dat dit routepoort nummer niet beschikbaar is. Zodanig dat momenteel mijn technische kennis niet voldoet.

Misschien is er wel iemand op Netweters die mij hierbij kan helpen of iemand die mij een geschikt persoon kan aanbevelen tegen een kleine vergoeding.

bedankt!

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

@Stefaan-me  De oplossing is om een abonnement te nemen bij No-IP (bijvoorbeeld). Je kan beginnen met de free versie en later upgraden naar een abbo van 25$ met meer mogelijkheden.

Je moet enkel in je NAS ingeven welke DDNS je gebruikt. Je kan er verschillende gebruiken. Die gaat dan automatisch uw IP adres updaten mocht dit veranderen. Dit is een voorbeeld op mijn NAS https://pavele.hopto.org.

Hopto.org is een van de domeinnamen die je kan gebruiken. Er zijn er nog andere. Hetgeen ervoor komt is hetgeen je zelf kiest. Je maakt dus een subdomein die verwijst naar uw server. Je kan zelfs een poort 80 redirect doen.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stefaan-me
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! It's your first party!

bedankt voor het antwoord.
Ik heb een DDNS en de provider is Synology.
Nu merk ik dat de ingegeven hostnaam wel doorgewezen wordt op mijn windows laptop.
Maar dat ik een foutenboodschap krijg op al mijn Apple apparaten.
Bij Apple verkrijg ik de boodschap dat de server niet gevonden wordt.
Kan de oorzaak een instelling zijn op mijn apple apparaten? 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

@Stefaan-me  Is dat ook zo met de domeinnaam die ik heb gegeven. Lukt dat ook niet met je apple apparaten? Ik weet niet of het daarmee te maken heeft maar soms lukt dat niet om vanaf je intern netwerk naar een interne host te gaan via domeinnaam. Meestal ligt dat aan de modem/router maar misschien doen je apple apparaten daar moeilijk over. Als je dat intern doet is de flow eerst naar buiten en terug naar binnen.

Je zou eens moeten proberen met je apple toestel op een ander netwerk. Bijvoorbeeld met een Iphone waar je de wifi uitzet en enkel via de mobiele data verbinding maakt.

Ignace (igvfer) | Krak
Stefaan-me
Freshman Beetjesweter

beste Ignace,

Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar ik geraak niet meer op mijn website met mijn windows laptop.
Ik verkrijg de foutenboodschap: "404 page not found" Nginx.

Ik dacht eerst dat ik per ongeluk iets verwijderd had, maar ik heb een restore gedaan van al de bestanden en er veranderd niets aan de situatie.

Ik zit dus volledig geblokkeerd in deze situatie.

Met een poort gebaseerde instelling lukt het echter nog wel.
Ik heb gisteren vanuit de plaatselijke bibliotheek een test gedaan en ik geraakte op mijn  server.
Maar spijtig genoeg niet via een host naam.

Ik heb echter een app gezien op mijn synology NAS met de naam DNS server.
Zou ik hiermee niet geholpen kunnen worden?

Ik moet het nog uitproberen met de domeinnaam dat jij me gegeven hebt.
Maar dit is echter onbekend terrein voor mij. 

groeten,

Stefaan 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter

Ik stuur je iets via PM. Hoe je het kan doen.

Ignace (igvfer) | Krak