Beantwoorden
Stefaan-me
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! It's your first party!

Mijn Synology NAS web-station

Beste,

Ik gebruik mijn Synology nas met de web-station app om websites te ontwikkelen.
Dit is een beginnende hobby. Ik werk met een CMS zoals Wordpress.
Het is niet de bedoeling om van hieruit de websites te hosten.
Het is momenteel mogelijk om van overal via het internet toegang te krijgen tot deze websites.
Zodanig dat ik niet thuis moet zijn om aan deze websites te werken.
Momenteel is het echter zo dat deze websites toegankelijk zijn via een poort nummer.
Maar ik wens deze websites te bereiken met een hostnaam.

Wanneer ik deze optie echter selecteer krijg ik  een foutenboodschap dat de server onvindbaar is.

Eigenlijk weet ik niet goed hoe ik dit moet oplossen en wie mij kan helpen.
Ik weet het bestaan van bijvoorbeeld compudoc voor gewone computer problemen. Maar bij wie kan ik terecht met deze technische problematiek?

Bovendien, bij het zoeken naar een oplossing kwam ik terecht bij de DNS server app.
Maar deze maakt gebruik van poortnummer 53 en het blijkt dat dit routepoort nummer niet beschikbaar is. Zodanig dat momenteel mijn technische kennis niet voldoet.

Misschien is er wel iemand op Netweters die mij hierbij kan helpen of iemand die mij een geschikt persoon kan aanbevelen tegen een kleine vergoeding.

bedankt!

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

@Stefaan-me  De oplossing is om een abonnement te nemen bij No-IP (bijvoorbeeld). Je kan beginnen met de free versie en later upgraden naar een abbo van 25$ met meer mogelijkheden.

Je moet enkel in je NAS ingeven welke DDNS je gebruikt. Je kan er verschillende gebruiken. Die gaat dan automatisch uw IP adres updaten mocht dit veranderen. Dit is een voorbeeld op mijn NAS https://pavele.hopto.org.