Beantwoorden
BSD
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Mikrotik router + 4G backup optie: dhcp storingen?

Dag ,

Ik gebruik mijn eigen router samen met een bridged CV8560E met inbegrepen optie: 4G Backup Service.

Spitig, deze optie werkt niet op een bridged modem, dus ik gebruik de ZTE MF281 modem op   mijn router, geconfigureerd als back-up optie. Alles werkte prima (meer dan 1 jaar)   maar sinds een paar weken verlies de router  de dhcp verbinding  onregelmatig.  De modem is altijd op een APC UPS noodstroom  aangesloten geweest en de 4G-verbinding is optimaal in de technische ruimte.

Zijn dat storingen van 4G-backupservice of is de modem defect?Of heeft Telenet iets veranderd aan de DHCP  server ? Het is toch bizar, soms blijft  de verbinding 10-12 uur  en soms  blijft deconnecteren , zie voorbeeld:

. f20260dc-fe9b-4238-b3fa-7abb5433a0a3.jpg

Alvast bedankt!

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Mikrotik router + 4G backup optie

2 reacties
BSD
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

f20260dc-fe9b-4238-b3fa-7abb5433a0a3.jpg

kbuggenhout
Experienced Beetjesweter
It's your tenth party! It's your ninth party! Jij bent af! It's your eighth party!

zelf heb ik zo een ZTE 4G modem achter een ubiquiti UCG Ultra , mijn telenet modem staat ook in bridged mode, ik merk wel dat er af en toe een disconnect is op de 4G modem, 3-4 keren per 24h. maar zelden langdurige problemen, buiten een lokaak 4G probleem aan de zend/ontvang masten dat connectie onmogelijk maakte. failover is veel beter dan via de telenet modem wan poort. heb geen problemen gezien met dhcp. 

al heb ik die poort geisoleerd en blokeer alle dhcp naar de 4g modem geblokeerd van mijn router. en je kan de modem ook van een static IP voorzien of in bridge mode zetten ( resetten met een laptop op de ethernet poort, en naar 192.168.0.1 surfen login en paswoord staan op de sticker onderaan de modem 😉 )